قدس انلاین : ائمه جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی پیشنهاد مذاکره رئیس‌جمهور آمریکا را اختلاف‌افکنی میان مردم و مسؤولان دانستند و خواستار رسیدگی مسؤولان به وضعیت اقتصادی کشور شدند.

پیشنهاد مذاکره رئیس‌جمهور آمریکا با هدف اختلاف‌افکنی است/ شرایط اقتصادی امروز به‌دلیل ناکارآمدی مسؤولان اقتصادی است
 پیشنهاد مذاکره رئیس‌جمهور آمریکا را اختلاف‌افکنی میان مردم و مسؤولان دانستند و خواستار رسیدگی مسؤولان به وضعیت اقتصادی کشور شدند و شرایط اقتصادی امروز  را به دلیل ناکارآمدی مسؤولان اقتصادی دانستند.

اسلام دین کرامت مقام انسانی به معنای حقیقی کلمه است

امام‌جمعه داورزن ظهر امروز در خطبه نمازجمعه داورزن که در مصلی‌موقت این شهرستان برگزار شد؛ گفت: اسلام دین کرامت و بزرگ‌داشت مقام انسانی به معنای حقیقی کلمه است.

 حجت‌الاسلام جواد علی‌زاده افزود: در اسلام نه تنها حقوق انسان بلکه به حقوق حیوانات و طبیعت نیز توجه شده‌ است و امروزه غرب ادعای حقوق بشری دارد! در حالی‌که چندین قرن قبل امام سجاد(علیه السلام) در رساله‌ حقوق به خیلی از این حقوق انسانی اشاره‌ کرده‌اند که افتخار ما مسلمانان است.

وی اظهار کرد: تشکیل جهاد دانشگاهی در راستای اهداف انقلاب فرهنگی برای جلوگیری از عوامل طاغوتی در دانشگاه که مانع اشاعه فرهنگ اسلامی بودند، تاسیس شد و در نتیجه دانشجویان به مقابله برخاستند و دانشگاه‌ها تعطیل شدند.

امام‌جمعه داورزن بیان کرد: حجاب سبب می‌شود زان و دختران مورد اذیت قرار نگیرید، امروزه در غرب زنان به‌خاطر بی‌حجابی مورد تجاوز قرار می‌گیرند، حجاب سبب امنیت روانی، به‌ویژه جوانان جامعه و بی‌حجابی و بدحجابی سبب از هم گسیختگی خانواده در جامعه می‌شود.

پیشنهاد مذاکره رئیس‌جمهور آمریکا با هدف اختلاف افکنی است

امام‌جمعه گناباد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گناباد گفت: رئیس جمهور آمریکا بعد از چند ماه تهدید و جنجال علیه ایران ناگهان در هفته گذشته پیشنهاد گفت‌وگو با ایران را بدون پیش شرط مطرح کرد، علت این چرخش در مواضع ترامپ آن است که دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا به او گوشزد کرده‌اند که فشار و تهدیدهایش مردم ایران را متحدتر کرده است. 

حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب ادامه داد: تا آنجا که حتی افراد بی‌تفاوت نیز آمریکا را غیرقابل اعتماد و دشمن ایران می‌دانند، به‌همین دلیل ترامپ با هدف اختلاف‌افکنی میان ملت ایران پیشنهاد مذاکره را داد که باید گفت ملت ایران سابقه کثیف و ماهیت خبیث آمریکا را فراموش نکرده و نه فریب مذاکره با آمریکا را می‌خورند و نه از تهدیدهای شیطان بزرگ می‌ترسند و با اتحاد در کنار رهبری و مسؤولان همه دسیسه‌های شیطان بزرگ را نقش بر آب می‌کنند. 

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در تمجید از مواضع رئیس‌جمهور و اینکه با متخلف برخورد قاطع شود؛ اظهار کرد: این حرف دل مردم است که چرا با بعضی‌ها برخورد قاطعی صورت نمی‌گیرد، چرا لیست بعضی از مدیران فاسد که همه را بدنام کرده‌اند اعلان نمی‌شود؟ چرا قوه‌قضاییه چند نفر از مفسدینی که جرمشان اعلام شده است و محرز شده مفسد فی‌الارض اعلام نمی‌کند؟ چرا مسؤولان و مدیرانی که کارنامه خوبی ندارند کنار گذاشته نمی‌شوند تا جوان‌های انقلابی، با انگیزه و متخصص کارها را به‌دست گیرند؟ چرا گلوگاه‌های فساد در گمرکات بنادر و بانک‌ها بسته نمی‌شود؟

صادقی‌نسب با تشکر از مردم گناباد جهت شرکت باشکوه در مراسم بزرگداشت ارتحال بهلول که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد؛ گفت: حماسه حضور مردم گناباد در مراسم ارتحال بهلول نشان‌دهنده ولایت‌مداری مردم این منطقه است. 

شرایط اقتصادی امروز به دلیل ناکارآمدی مسؤولان اقتصادی است

امام‌جمعه کاشمر هم در اجتماع نمازگزاران کاشمری در مصلا این شهر با اشاره به این‌که التهابات بازار سکه و ارز منجر به بروز مشکلات اقتصادی در جامعه شده است؛ گفت: اگرچه رهبر معظم انقلاب بارها به مسؤولان توصیه کردند که مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را به برجام، تحریم‌ها و تهدیدات خارجی ربط ندهید چراکه کلید رفع این مشکلات در دست مسؤولان است اما متأسفانه برخی از مسؤولان اقتصادی به‌خاطر عدم مدیریت و ناکارآمدی شرایطی به وجود آوردند که امروز مورد سوءاستفاده دشمنان قرار گرفته است.

 حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی با اشاره به بسیج شدن ملت در برابر دشمنان در دوران جنگ تحمیلی که منجر به پیروزی شد؛ اظهار کرد: امروز نیز ملت ایران با درک صحیح از شرایط و اوضاع اقتصادی، مأیوس و ناامید نمی‌شوند و با ایستادگی در برابر توطئه دشمنان بار دیگر آن را خنثی و دشمن را در راه رسیدن به هدفش ناکام می‌گذارند.

وی با تأکید بر اینکه ملت ایران در طی چهار دهه از پیروزی انقلاب همواره در شرایط سخت، توطئه‌های دشواری را نیز پشت سر گذاشته است؛ بیان کرد: شرایطی که امروز در کشور ایجاد شده، یک اتفاق داخلی نیست بلکه توطئه‌ای است که از سوی دشمنان مدیریت می‌شود، بنابراین ضرورت دارد مردم با درک صحیح از شرایط اجازه محقق شدن توطئه دشمنان را ندهند.

 امام‌جمعه کاشمر بابیان این‌که ملت ایران در مسیری که آغاز کردند هیچ‌گاه مأیوس نمی‌شوند و در این راه ضمن حمایت و پشتیبانی از ولایت‌فقیه بر اصول و اعتقاداتشان استوار می‌مانند؛ یادآور شد: خواسته و انتظار مردم در شرایط کنونی از مسؤولان این است که با اخلالگران اقتصادی، محتکران و رانت‌خواران که از مصادیق مفسد فی‌الارض هستند برخورد جدی و قاطع کنند.

وی با تأکید بر اینکه در شرایط کنونی مردم تحمل بروز اختلاس‌های میلیاردی را ندارند؛ خاطرنشان کرد: افرادی که در شرایط کنونی دست به اختلاس و اخلال در نظام اقتصادی کشور می‌زنند در واقع در ردیف دشمنان درجه‌ یک ملت ایران قرار دارند و باید به‌طور قاطع مورد محاکمه و مجازات قرار گیرند.

طباطبایی با تقدیر از هوشیاری و آگاهی ملت ایران در بی‌توجهی به تبلیغات دشمن و بی‌اعتنایی به دعوت آنان برای برگزاری اجتماع‌های اعتراض‌آمیز افزود: صداهایی که از خارج مرزها شنیده می‌شود و مردم را نسبت به‌نظام و انقلاب بدبین می‌کنند و از آنان می‌خواهند نسبت به شرایط موجود اعتراض کنند در واقع صدای انسان‌های مرده و شکست‌خورده است.

وی در ادامه با اشاره به افزایش مصرف آب و برق در تابستان به دلیل افزاش دمای هوا اظهار داشت: متأسفانه وضعیت منابع آبی در برخی از مناطق کشور بحرانی است، بنابراین ضرورت دارد به‌منظور جلوگیری از عدم بهره‌مندی از این مایه حیات همه مردم در مصرف و اصلاح الگوی مصرف همت کنند.

امام‌جمعه کاشمر با تأکید بر اینکه با کاهش حداقل 10 درصدی در مصرف آب و برق می‌توانیم زمینه بهره‌مندی و استفاده سایر مردم در نقاط کشور را بدون خاموشی و سهمیه‌بندی فراهم کنیم؛ بیان کرد: درصورتی‌ که نسبت به اصلاح الگوی مصرف بی‌توجه باشیم قطعاً با کمبود و یا نبود آب و برق مواجه می‌شویم.

دشمن به دنبال ایجاد ناامیدی و ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی است

امام جمعه قوچان ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای قبای این شهرستان با تأکید بر اینکه دشمن از برخی نقاط ضعف موجود در جامعه به نفع خود استفاده می‌کند؛ گفت: دشمن با لجام گسیختگی در قیمت کالاها به دنبال ایجاد ناامیدی و ناکارامد نشان دادن نظام اسلامی است.

حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی با یادآوری این مطلب که مردم انتظار دارند قوای سه‌گانه در به ثبات رساندن قیمت‌ها تلاش کنند؛ بیان کرد: مردم برای بیان خواسته‌ها و نجات مسؤولان از خواب غفلت تجمعاتی برگزار می‌کنند اما دشمن در کنار این قضیه اغتشاش و آشوب را به وجود می‌آورد.

وی تأکید کرد: رسانه‌های معاند با تبلیغات گسترده به‌دنبال استفاده از این تجمعات هستند تا از پس آن اغتشاش، شورش و کشته‌سازی را به وجود آورند و حرکت و هدف خود را آغاز کنند اما مردم در این میان صعه‌صدر نشان دادند.

امام‌جمعه قوچان با گلایه نسبت به اینکه روی قیمت کالاها کنترلی نبوده و مسؤولان باید نظارت بیشتری در این زمینه اِعمال کنند؛ بیان کرد: ارزاق عمومی در کشور به‌وفور موجود است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و مردم از خرید بی‌رویه پرهیز کنند.

دستجردی با بیان اینکه مطالبه مردم از مسؤولان حذف مدیران ناکارآمد است و باید دولت این نسخه را پیاده کنند؛ یادآور شد: باید گلوگاه‌های فساد در گمرک و ارز مسدود شود و تیم اقتصادی نیز فرماندهی واحدی را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: مسؤولان با مردم صادقانه و مستقیم مسائل را مطرح و از ظرفیت جامعه به‌ویژه جوانان برای به ثبات رسیدن و از بین رفتن مشکلات استفاده کنند.

امام‌جمعه قوچان با اشاره به اینکه رئیس جمهور آمریکا با طرح مذاکره با ایران به دنبال پیاده کردن مدل کره شمالی و ایجاد دوقطبی کردن جامعه است؛ گفت: ترامپ می‌خواهد دو قطب اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی را به وجود آورد و در سطح جامعه بین‌المللی هم جنگ روانی ایجاد کند.

دستجردی با بیان اینکه آمریکا با زمین‌گیر کردن ایران و نظام اسلامی می‌خواهد دنیای اسلام را زمین‌گیر کند؛ تصریح کرد: اگر از این گردنه با بصیرت و آگاهی عبور کنیم دنیا می‌فهمد اسلام حرف نهایی را می‌زند.

تجربه تلخ برجام راه مذاکره دوباره با آمریکا را بسته است

امام‌جمعه سبزوار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان گفت: رئیس‌جمهور آمریکا پس از چندین بار تهدیدهای متعدد علیه ملت ایران اسلامی امروز موضوع مذاکره را مطرح کرده است.

حجت‌الاسلام غلامرضا مقیسه با اشاره به توطئه‌های دشمن طی 40 سال اخیر علیه ملت ایران؛ افزود: امروز موضوع مذاکره آمریکا با ایران توطئه‌ای علیه کشور ماست و مردم و مسؤولان نباید فریب سخن‌های رئیس‌جمهور آمریکا را بخورند.

وی ادامه داد: مسؤولان آمریکایی در خصوص مذاکره با ایران در سخنان خود تناقض و اختلاف‌هایی دارند که این موضوع ملت ایران را نسبت به آمریکا بی‌اعتمادتر می‌کند.

امام‌جمعه سبزوار بیان کرد: سیاستمداران آمریکا در چند سال اخیر به وعده‌های خود عمل نکرده‌اند و تناقض‌های مسؤولان آمریکایی در رسانه‌های خارجی نیز به‌خوبی منعکس‌ شده است.

مقیسه با اشاره به کناره‌گیری آمریکا از برجام، تصریح کرد: باوجود عهدشکنی‌های متعدد آمریکا طرح موضوع مذاکره مجدد عاقلانه نیست.

وی مهم‌ترین هدف آمریکا با طرح موضوع مذاکره مجدد براندازی نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: آمریکا با اصل و اساس نظام جمهوری اسلامی مخالفت دارد و مسؤولان باید بیشتر از گذشته هوشیار باشند.

امام‌جمعه سبزوار با بیان اینکه مرز دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی تمام نشدنی است، افزود: دشمنان ما پس از طرح موضوع هسته‌ای، مقابله با قدرت موشکی، حقوق بشر، شورای نگهبان، ولایت فقیه، اصل قانون اساسی و حاکمیت اسلام را در دستور کار قرار داده‌اند.

ایران تسلیم زورگیری‌های آمریکا نمی‌شود

امام‌جمعه خلیل‌آباد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بر لزوم توجه و رسیدگی به مشکلات مردم تاکید کرد و از دولت خواست در رابطه با مشکلات اقتصادی مردم پاسخگوی مردم باشند.

حجت‌الاسلام علی ناهیدی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از نزدیک در جریان مشکلات معیشتی مردم قرار دارند، گفت: اطلاعات رهبری از وضعیت معیشت مردم بر اساس گزارش روی کاغذ نیست، بلکه از نزدیک در جریان وضعیت زندگی مردم قرار دارند.

وی افزود: رهبری در خصوص اصلاح وضعیت معیشتی مردم، تأکید و تلاش فراوان دارند و از مسؤولانی که در این زمینه کوتاهی می‌کنند رضایت ندارند.

امام‌جمعه خلیل‌آباد با بیان اینکه علنی کردن تذکرات در برخی اوقات باعث تضعیف مسؤولان می‌شود و رهبری به همین منظور در بسیاری از موارد به صورت غیرعلنی تذکرات خود را می‌دهند، بیان کرد: اگر هر روز مسؤولان از جهت رهبری مورد انتقاد قرار گیرند کاری از پیش نمی‌رود و به همین جهت رهبری در مرحله اول به‌صورت خصوصی تذکرات خود را می‌دهند.

ناهیدی گفت: مقام معظم رهبری باید خط مشی کلان نظام را مشخص کنند و این کار نیز انجام شده است و بنا نیست رهبری کار قوای سه‌گانه را یک تنه انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از سؤالاتی که در اذهان عمومی مردم متبلور شده و افراد مختلف با قصد و نیت متفاوت آن را مطرح می‌کنند این است که چرا رهبری برای مشکلات موجود کاری نمی‌کنند یا چرا رهبری مسؤولان را برکنار نمی‌کنند.

امام‌جمعه خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه تریبون و رسانه‌ها نیز در این زمینه باید روشنگری لازم را داشته باشند، بیان کرد: جلسه سران قوا به دستور رهبری و در راستای حل مشکلات معیشتی مردم و جامعه به صورت هفتگی تشکیل می‌شود.

جنگ اقتصادی و گسترش ناامیدی توطئه دشمن در مقابله با نظام اسلامی است

امام‌جمعه تربت‌حیدریه ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه امروز تربت‌حیدریه گفت: مردم و مسؤولان باید در کنار هم با یک برنامه دقیق و با مجاهدت در برابر این فتنه دشمن ایستادگی کرده و هر یک باید با تلاش و همت در برابر بدخواهان نظام بایستند.

 حجت‌الاسلام محمدرضا عصمتی افزود: دشمن در ابتدا و در بستر جنگ روانی اعتمادزدایی را درون جامعه تقویت می‌کند تا مردم اعتماد خود را نسبت به مسؤولان و کارگزاران نظام از دست بدهند.

وی گام دوم دشمن را زدودن اعتقادات مردم و ناامید کردن آنها نسبت به حال و آینده نظام دانست و گفت :دشمن تلاش می‌کند مشکلات کشور را غیرقابل حل معرفی کند و شکست در برابر جنگ اقتصادی را ترویج دهد .

امام‌جمعه تربت‌حیدریه به چهار مطالبه اصلی مردم از مسؤولان اشاره کرد و گفت:  تغییر مدیران ناکارآمد و استفاده از مدیران کارآمد و انقلابی، مبارزه با مفسدان اقتصادی و برخورد جدی با آنان، تغییر تیم اقتصادی دولت، نگاه به‌درون و استفاده از جوانان توانمند، مومن و انقلابی را خواست مردم از مسؤولان قوای سه‌گانه است.

عصمتی به موفقیت علی عبداله‌زاده نفر اول گروه زبان و نفر دوم گروه علوم‌تجربی در آزمون سراسری امسال اشاره کرد و بیان کرد: ایشان که مایه افتخار استان شده است تنها جوان با استعداد نیست و از این دست جوانان نخبه فراوان داریم که مسؤولان با ید با شناسایی و فراهم کردن زمینه شکوفایی استعدادهای آنها بستر رشد جوانان آینده‌ساز کشور را فراهم کنند.  

کنار آمدن با استکبار مخالف با نظر قرآن و خواسته نظام ما است

امام‌جمعه خوشاب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهرستان گفت: همه مسؤولان پایبند به نظام هستند و متعهدند به مردم منطقه خدمت کنند.

حجت‌الاسلام سید قاسم دهقان افزود: خواسته ما از مسؤولان تلاش شبانه‌روزی برای حل مشکلات است و مردم وظیفه‌ دارند با مسؤولان همکاری و همراهی کنند.

وی بیان کرد: کنار آمدن با استکبار مخالف با نظر قرآن و خواسته نظام ما است و عامل ذلت می‌شود.

امام‌جمعه خوشاب با تأکید بر اینکه دشمنان عامل تجهیز منافقین و داعش هستند، تصریح کرد: عملیات نظامی در مقابل ایران جوابگو نیست و آن‌ها از روش مذاکره و گفت‌وگو به دنبال تضعیف ایران اسلامی هستند.

دهقان تأکید کرد: مردم با تمام قوا در مقابل استکبار جهانی ایستادگی می‌کنند و این توطئه‌های دشمنان خنثی می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمنی آمریکا امروز مشهود است، گفت: نوع دشمنی را باید بررسی کنیم و بدانیم راه دشمن به راه انداختن جنگ روانی است و به سراغ مردم و مسؤولان رفته است.

امام‌جمعه خوشاب افزود: دشمنان به‌دنبال ایجاد ناامیدی، افکار منفی و طرح موضوع عدم ناتوانی نظام هستند که مردم باید هوشیار باشند.

آمریکا را هیچ وقت به رسمیت نمی‌شناسیم

امام‌جمعه بردسکن ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بردسکن گفت: آمریکا امروز به‌جای تحریم‌های بلند مدت به تحریم‌های کوتاه مدت رو آورده است.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر امینی با اعلام اینکه آمریکا دیگر توان جنگ نظامی را با ایران ندارد؛ افزود: تهدیدهای توخالی آمریکا راه به‌جایی نمی‌برد و از لحاظ اطلاعاتی هم نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

وی اظهار کرد: گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی بر مردم فشار وارد کرده است و مردم نجیب ما نمی‌گذارند دشمنان از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

امام‌جمعه بردسکن مسؤولان اقتصادی دولت را به پاسخگویی ملزم نمود و بیان کرد: دشمن از اعتراضات به‌حق مردم سوء‌استفاده می‌کند که همین اعتراضات، به آشوب منجر می‌شود.

امینی خطاب به مسؤولان گفت: مدیران با حضور در میان مردم به درد دل‌های آنان گوش دهند.

سوء مدیریت و بی‌تدبیری‌ها از چشم و حافظه مردم دور نمی‌ماند

امام‌جمعه ششتمد ظهر امروز در خطبه‌های نماز شهرششتمد گفت: چهار دهه تجربه فعالیت بین‌المللی به ما نشان می‌دهد که هزینه تسلیم در برابر قدرت‌های زورگو به‌مراتب بیشتر از هزینه ایستادگی در برابر آن‌ها است.

حجت‌الاسلام محسن تسلیخ  با بیان اینکه تسلیم شدن در برابر زورگوهای قدرت‌های زورگو، ملت‌ها و کشورها را بیچاره می‌کند؛ افزود: تسلیم شدن در برابر استکبار جهانی راه‌های پیشرفت آن‌ها را به معنی واقعی کلمه مسدود می‌کند و آن‌ها را از ارزش‌های انسانی دور می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی آمریکا، اصل موجودیت جمهوری اسلامی ایران است، بیان کرد: اصل موجودیت جمهوری اسلامی با مذاکره و رابطه حل نمی‌شود و بدون شک این تصور یک تصور غیرعاقلانه است.

امام‌جمعه ششتمد از آمریکا به‌عنوان مظهر استکبار یاد کرد و گفت: آمریکا دشمن انسانیت و تمام مستضعفان عالم است.

تسلیخ همچنین با تأکید بر حفظ وحدت در بین آحاد جامعه اسلامی، افزود: متأسفانه در هفته‌های اخیر شاهد تلاطم‌ها و فراز و نشیب‌هایی در بازار سکه و ارز،  لوازم‌خانگی، خودرو، لبنیات، محصولات غذایی و صنعتی بوده‌ایم که این افسار گسیختگی، افزایش قیمت نامعقول و غیرمنطقی نشان از آن است که جنگ روانی و مدیریت‌شده رسانه‌های خارجی توانسته است در برخی موارد به موفقیت‌هایی دست پیدا کند.

وی بیان کرد: امروز دولتمردان باید با بستن گلوگاه‌های فساد اعم از بانک‌ها، گمرکات، بندرها، مناطق آزاد، مراکز ثبت سفارش، تخصیص ارز، مسدودسازی بسترهای فساد موجب رفع نگرانی مردم و سامان‌دهی مسائل مختلف کشور شوند.

امام‌جمعه ششتمد یادآور شد: استکبارگران بدانند ملت قهرمان ایران همواره پشتیبان و حافظ آرمان‌ها و دستاوردهای انقلابشان هستند و در راه پیروی از منویات رهبری معظم انقلاب از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند.

بی‌اعتمادی به دشمن موجب رشد و تعالی انسان می‌شود

امام‌جمعه تربت‌جام ظهر امروز در نماز جمعه این هفته شهرستان گفت: هنگام بروز مشکل در مقابل نفس و دشمن خود را متهم کنید تا پیروز میدان باشید.

حجت‌الاسلام جواد طاهری افزود: بی‌اعتمادی به دشمن موجب رشد و تعالی انسان می‌شود و همه بایدبه دشمن شماره یک ایران یعنی آمریکای جهانخوار بدبین باشیم که ذات استکبار شرارت و خواسته‌های منفی است.

وی تصریح کرد: آمریکا اتاق فکری به راه انداخته تا جمهوری اسلامی را نابود کند و تا به امروز با راه‌اندازی جنگ تحمیلی، ترور نخبگان، حمله به عراق، سوریه، افغانستان، یمن و با کمک به اسرائیل برای حمله فیزیکی به فلسطین و این همه جنایت باعث شکست آنان در منطقه و تشکیل جبهه مقاومت در جهان شد.

امام‌جمعه تربت‌جام خاطرنشان کرد: دشمن در جبهه فرهنگی در برخی کشورها موفق شد و جنگ‌های خونین بین شیعه و اهل‌سنت به‌راه انداخت اما امروزه دیگر شمشیر اختلاف اثری ندارد.

طاهری ادامه داد: دشمن از دو ماه قبل جنگ تمام عیار اقتصادی در قالب مصاحبه‌ها در رسانه‌های غربی به راه انداخت و با تهدید و زورگویی اقدام به ترساندن مردم کرده و هر چهره سیاسی که انتقاد کند به سراغش می‌آید و در حال حاضر نیز اعتراضات مردم را به صورت گسترده تبلیغ می‌کند و شب و روز وقت می‌گذارد تا کشور را به آشوب بکشاند و فضا را غبارآلود کند تا مردم از انقلاب و مدیران فاصله بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد روحیه امید و تقویت همبستگی در جامعه یک راه برون رفت از بحران است و مدیران اجرایی نیز با سلسله عملیات‌های مثبت در جهت کاهش فشارهای اقتصادی تلاش کنند تا مردم‌ در این شوک اقتصادی نابود نشوند.

امام‌جمعه تربت‌جام بیان کرد: همگان باید با جلوگیری از سخن کذب و با اتحاد و وحدت با عملیات روانی دشمن مقابله کنیم.

طاهری یادآور شد: آمریکا جرات حمله و جنگ با ایران را ندارد و تنها تهدید به جنگ را زیاد می‌کند و این را بارها اعتراف کرده است و اگر حمله کند پاسخ ایران را نمی‌تواند پیش‌بینی کند.

وی عنوان کرد: برای ترساندن مردم ایران همیشه تهدید به جنگ تبلیغاتی  می‌کند و اگر استکبار احتمال پیروزی داشت یک لحظه صبر نمی‌کرد.

امام‌جمعه تربت‌جام با بیان اینکه مردم نباید به شایعات توجه کند و پشت سر مدیران حرکت کنند؛ اظهار کرد: آمریکا با این تهدیدها به‌دنبال سرگرم کردن مدیران در آشوب‌ها است تا مسائل عراق، سوریه و یمن را فراموش کند.

مسؤولان برای برون‌رفت از وضعیت کنونی چاره‌ای بیندیشند

امام‌جمعه خواف در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با انتقاد از وضعیت نابسامان اقتصادی خواستار رسیدگی مسؤولان به گرانی‌ها شد و گفت: مردم تحمل گرانی این روزها را ندارند، چرا که قدرت خرید مردم کم شده و همه باید به رونق اقتصادی کشور کمک کنیم و البته این توقع را نیز از دولتمردان داشته باشیم که وضعیت را سامان دهند.

حجت‌الاسلام سید ذبیح‌الله شمسیان با بیان اینکه گرانی‌های اخیر غیرقابل‌ تحمل شده است؛ افزود: همگان می‌دانند که دشمن به دنبال ناامیدی است و ما نباید بگذاریم مسؤولان ما با بی‌درایتی همان چیزی را رقم بزنند که دشمنان ما می‌خواهند.

وی گرانی را مهم‌ترین معضل کشور دانست و افزود: مسؤولان باید برای برون‌رفت از وضعیت کنونی چاره‌ای بیندیشند و نکته‌ای که در این میان باید از آن غفلت نشود، آن است که مردم در انتظار برخورد شدید دستگاه قضا با تروریست‌های اقتصادی هستند که امنیت کسب‌وکار را در جامعه مختل و وضعیتی آشفته رقم زده‌اند.

امام‌جمعه خواف خواستار مقاومت دولت در برابر استکبار جهانی شد و اظهار کرد: آمریکا درصدد ایجاد جنگ روانی در کشور است و قصد ترامپ از بیان پیشنهادهایی مانند مذاکره ایجاد تفرقه بین مردم و مسؤولان است.

شمسیان متذکر شد: ما ۴۰ سال است که شیطنت‌های متعدد آمریکایی‌ها را دیده و تجربه کرده‌ایم و امروز نیز مانند گذشته نباید فریب شیطنت‌های آمریکا را بخوریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.