اعزام زائران کشورمان به حج تمتع سال جاری از ۲۷ تیرماه آغاز شده است که تا شب گذشته حدود ۴۰ هزار نفر از کشورمان به مکه مکرمه و مدینه منوره مشرف شده‌اند.

اعزام حدود ۴۰ هزار زائر ایرانی حج ۹۷ به عربستان

به گزارش قدس آنلاین، امسال ۸۵ هزار و ۲۰۰ نفر از کشورمان برای انجام مناسک حج ابراهیمی به عربستان اعزام شدند که اعزام زائران خانه خدا از ۲۷ تیرماه آغاز شد و تا ۲۴ مردادماه ادامه دارد.

اعزام زائران ایرانی در دو مرحله مدینه قبل و مدینه بعد انجام می‌شود که زائران مدینه قبل ابتدا به زیارت حرم نبوی(ص) در مدینه منوره مشرف شدند و پس از ۶ روز اقامت در این مکان مقدس در مسجد شجره مُحرم شده و به مکه مکرمه منتقل شدند.

تا شب گذشته، از اولین اعزام در مجموع ۳۱ هزار و ۷۳۴ زائر ایرانی در قالب ۲۰۹ کاروان در مدینه منوره حضور یافتند که از این تعداد، ۲۱ هزار و ۶۴ نفر در قالب ۱۵۰ کاروان به مکه مکرمه مشرف شده‌اند و ۸ هزار و ۳۰۰ نفر نیز در مدینه منوره حضور دارند.

همچنین اعزام زائران مدینه بعد از هشتم مردادماه آغاز شده است که ۹ هزار و ۸۲۰ زائر ایرانی با ۳۷ پرواز وارد فرودگاه جده شده و پس از احرام بستن در جُحفه به مکه مکرمه مشرف شده‌اند.

در مجموع تا شب گذشته ۳۹ هزار و ۱۰۴ نفر از کشورمان در مدینه و مکه مکرمه استقرار یافته‌اند که بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، زائران کشورمان پس از زائران کشورهای اندونزی، پاکستان و ترکیه در جایگاه چهارم از نظر تعداد جمعیت مستقر در عربستان هستند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.