عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که جنبش متبوعش تحت هر شرایطی از ملت فلسطین در نوار غزه دفاع می کند، زیرا سلاح حقیقی حماس ملت فلسطین و خواست و اراده آن است، نه سلاح و تجهیزات و تونل های مرزی.

رشق: سلاح حقیقی حماس، اراده ملت فلسطین است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، عزت رشق در سخنانی در جریان مشارکت در  تظاهرات بزرگ بازگشت در نوار مرزی باریکه غزه تاکید کرد که این تظاهرات ها طرح صلح آمریکا  موسوم به معامله قرن را به شکست کشاند و فلسطینیان ساکن غزه اعم از زن و مرد و جوان و سالخورده با خون و پایداری و جانفشانی خود تاریخ سازی کردند.

رشق خطاب به جوانان انقلابی غزه گفت که شما در مسیر آزادی و پیروزی، شکستن محاصره غزه، بازپس گیری فلسطین و قدس و به شکست کشاندن معامله قرن گام برمی دارید.

این عضو دفتر سیاسی حماس اظهار داشت که ما به شدت اصرار دارید که جنگ و درگیری را از ملت فلسطین دور کنیم و با این حال مقاومت همیشه برای دفاع از این ملت دست به سلاح خواهد بود.

عزت رشق خاطر نشان کرد که خون ریخته شده فلسطینیان در جریان تظاهرات بزرگ بازگشت و همچنین در قدس و کرانه باختری، بیانگر وحدت و یکپارچگی فلسطینیان در سرتاسر اراضی اشغالی فلسطین و خارج از فلسطین است.

از سوی دیگر، رشق در رابطه با پرونده آشتی ملی هم گفت که ملت فلسطین بر کنار رفتن صفحه سیاه دودستگی و اختلافات داخلی و تحقق وحدت و شراکت ملی اصرار دارد و تحقق آشتی ملی هرگز به معنی کنار زدن برخی طرف ها و روی کار آوردن طرف هایی دیگر نیست و ما همه باهم باید مسئولیت های ملی را بر عهده بگیریم.

وی اشاره کرد که حضور کنار ملت فلسطین در تظاهرات بزرگ بازگشت در نوار مرزی باریکه غزه مایه افتخار است و ما امروز تاکید می کنیم و ملت و رهبران فلسطینی در یک صف و جبهه واحد ایستاده اند.

لازم به ذکر است که امروز جمعه برای اولین بار شماری از اعضای دفتر سیاسی و رهبران حماس در خارج در تظاهرات بزرگ بازگشت در نوار مرزی باریکه غزه شرکت کردند. هیئت رهبران حماس در خارج روز گذشته از قاهره وارد نوار غزه شد. این هیئت قرار است پرونده آشتی ملی و مسئله آتش بس در غزه را با رهبران این جنبش در غزه پیگیری کند.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.