قدس آنلاین: معاون محتوایی مرکز ملی فضای مجازی گفت: باید نسبت به تاثیرات فضای مجازی در تغییر نظام معرفتی بسیار هوشیار بود.

باید نسبت به تغییر نظام معرفتی متاثر ازفضای مجازی هوشیار بود

به گزارش قدس آنلاین: امیر خوراکیان روز جمعه در گردهمایی سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان و آیین تحلیف مسئولان انجمن‌های اسلامی مدارس خراسان رضوی گفت: فضای مجازی تنها در سبک زندگی ما تغییر ایجاد نمی کند، بلکه بدون اینکه متوجه شویم، نرم و آرام نظام معرفتی ما را نیز دچار تغییر می کند.

وی با اشاره به اینکه انجمن اسلامی محیطی برای فراگیری دانش است که انسان می تواند در آن میزان آگاهی هایش را افزایش دهد، افزود: این محیط برای مهارت آموزی است و انسان در طبیعت نظام تعلیم و تربیت موفق به آموختن آن نمی شود اما در انجمن اسلامی این مهارت ها را می تواند کسب نماید که در زندگی آینده، اهمیت آن کمتر از آگاهی و دانش نیست.

معاون محتوایی مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به نقش فضای مجازی در تحولات کلی جامعه، افزود: فعالیت در انجمن اسلامی بدون توجه به واقعیت هایی که این نسل با آن مواجه است، قطعا نتیجه بخش نخواهد بود و ما نمی توانیم در انجمن اسلامی محورهای تربیتی و اخلاقی و غیره را در نظر بگیریم ولی به تحولات و تأثیرات فضای مجازی توجه نداشته باشیم.

خوراکیان، استکبارستیزی را از موضوعاتی خواند که انجمن اسلامی در آن سابقه درخشانی دارد و گفت: اکنون با استعمار نوین مواجهیم و دیگر تسخیر جوامع و تصرف در افکار و اندیشه ها با حضور فیزیکی دنبال نمی شود بلکه در فضای مجازی شکل گرفته و انجام می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.