قدس آنلاین: معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: به دنبال برندینگ طلا و کفش در خوشه‌های صنعتی مشهد هستیم.

طلا و کفش مشهد تا پایان امسال برند می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین مجید علیخواه با بیان اینکه شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی امسال ورودی جدی به موضوع برندسازی دارد و در این زمینه برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌هایی صورت گرفته است، افزود: به دنبال این هستیم که چند برند را در خوشه‌های صنعتی استان داشته باشیم و در این راستا امسال کمک می‌کنیم تا در حوزه طلا و کفش دو برندسازی صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: کشورهای اطراف ما با برندسازی و تولید بدون کارخانه تحول اقتصاد خوبی داشته‌اند و ما هم باید با ورود جدی به این موضوع از این ظرفیت در استان استفاده کنیم و به همین دلیل امسال از خدمات مرکز مشاوره و تخصص مشاوران برای آموزش و مشاوره به صاحبان صنایع استفاده می‌کنیم.

علیخواه با اعتقاد بر اینکه هنوز از تمام ظرفیتهای استان در حوزه برند استفاده نشده است، تصریح کرد: خراسان رضوی ظرفیت بالایی در برندسازی دارد اما هنوز ادبیات اولیه این موضوع به خوبی جا نیافتاده است و برخی‌ها نمی‌دانند تفاوت برندینگ با ثبت نام تجاری شرکت و تبلیغات چیست. خوشبختانه در سالهای اخیر بخش خصوصی در این زمینه به خوبی ورود داشته است و انجمن مدیران صنایع با برگزاری پنج دوره همایش برندینگ حرکت خوبی در راستای تفهیم ادبیات برندینگ داشته است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: صنایع برای ورود به موضوع برند باید ظرفیتهای خود را به درستی بشناسند؛ این موضوع می‌تواند کمک کننده صنایع باشد و آنها به درستی در این زمینه گام بردارند.

وی درباره توان رقابت برندهای استان در بازارهای خارجی ابراز کرد: بخش زیادی از برندهای ما منطقه‌ای هستند و هنوز در بسیاری از صنایع مثل قطعه‌سازی و صنایع غذایی با وجود ظرفیت‌ها نتوانسته‌ایم برندهای بین‌المللی ایجاد کنیم. برندهای استان باید به سمت بین‌المللی شدن حرکت کنند و در این زمینه سرمایه‌های سرگردان را جذب کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.