ایلام- مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: خوشبختانه در حال حاضر هیچگونه بیماری اپیدمی دامی در ایلام دیده نشده است.

بیماری اپیدمی دامی در ایلام نداریم

دکتر وهاب پیرانی روز شنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه وضعیت جمعیت دام و طیور استان از لحاظ بهداشتی و عدم وجود بیماری مطلوب است، اظهارداشت: در سال گذشته تمام جمعیت دام سنگین دو بار و جمعیت دام سبک استان یک بار بر علیه بیماری ها واکسیناسیون شدند.

وی با اشاره به اینکه عملیات واکسیناسیون احشام از شهریور ماه آغاز و مهرماه و آبان ماه ادامه خواهد داشت، افزود: نیمی از واکسن مورد نیاز واکسیناسیون دام استان تهیه شده و از این بابت نگرانی نداریم.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام با اشاره به تجهیز اکیپ های دامپزشکی استان به دستگاه GIS، بیان داشت: با استفاده از این دستگاه، عملکرد اکیپ های دامپزشکی استان رصد شده و مسئولان سازمان دامپزشکی کشور نیز به اطلاعات این دستگاه دسترسی داشته و بر کار کارکنان به صورت مستقیم نظارت دارند.

وهاب پیرانی به وضعیت طیور استان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: متأسفانه برخی واحدهای مرغداری که اغلب استیجاری هستند برای کاهش هزینه های خود از انجام واکسیناسیون خودداری می کنند که مشکلاتی را در صنعت مرغ استان ایجاد می کند.

وی با اشاره به آزاد بودن واکسن طیور، گفت: مرغداران بایستی در هنگام جوجه ریزی، تمامی جوجه های خود را هم بر علیه بیماری نیوکاسل و هم آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان واکسیناسیون کنند تا دچار خسارت نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.