قدس آنلاین: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: خبرنگاران پیشگامان آگاهی بخشی و روشنگری در جامعه برای مردم و مسئولان به صورت توامان هستند.

خبرنگاران پیشگامان آگاهی هستند

به گزارش قدس آنلاین، محمدرحیم نوروزیان در گفت و گو با ایرنا در آستانه روز خبرنگار افزود: به همین دلیل است که جامعه ما بخش عمده ای از روشنگری و آگاهی امروز خود را مدیون رسانه ها و البته خبرنگاران فعال در کشور است.

وی ادامه داد: خبرنگاران نه تنها مسئولان و مدیران را نسبت به شرایط و مسائل آگاه می کنند و آنان را در تصمیم گیری بهتر یاری می دهند بلکه مردم را از برنامه ریزیها، مسائل موجود در کشور و عرصه جهانی مطلع می کنند.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: حرفه خبرنگاری با توجه به ضرورت فعالیت مداوم در آن کار سختی است و همه ما باید قدردان زحمات این قشر باشیم.

وی همچنین به فعالیت کمرنگ احزاب در کشور اشاره و بیان کرد: به همین دلیل بخش عمده ای از بار احزاب و مسئولیتهای آنان بر دوش رسانه ها است بنابراین رسانه ها نقش برجسته ای در پیشبرد جامعه دارند. بر این اساس مردم و مسئولان به نوعی بدهکار زحمات و تلاشهای شبانه روزی خبرنگارانی هستند که تلاش می کنند اخبار، اطلاعات و گزارشهای خوب و حرفه ای خود را به اطلاع برسانند.

نوروزیان گفت: دو نقطه قوت و ضرورت فعالیت و حرفه خبرنگاری مطالعه و امانتداری است. خبرنگاری که در کار رسانه ای و مسائل روز جامعه فعالیت دارد اگر مطالعه لازم و کافی نداشته باشد نمی تواند حرفه ای و موثر قلم بزند.

وی افزود: علاوه بر این امانتداری و رعایت اخلاق حرفه ای در انعکاس اخبار و گزارشها اصل مبنایی در حرفه خبرنگاری محسوب می شود زیرا یک خبرنگار حرفه ای باید میان آنچه انعکاس اصل خبر و واقعه است با انعکاس نظر و عقاید خود تفکیک قائل شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی همچنین به چالشهایی که گاه و بیگاه میان خبرنگاران و برخی مدیران رخ می دهد اشاره و بیان کرد: بخشی از این چالشها به دلیل ناآشنایی با ضرورت کار رسانه و خبرنگار از سوی مدیران است که رفع آن مستلزم افزایش آگاهی و سواد رسانه ای آنها می باشد. بخشی دیگر نیز باید با افزایش آگاهی و دانش خبرنگاران درخصوص مسائل مرتفع شود.

وی گفت: مدیران و مسئولان باید با افزایش سعه صدر این حقیقت را به خوبی درک کنند که بدون رسانه و خبرنگار در دنیای امروز نمی شود به کار و فعالیت مدیریتی ادامه داد و خبرنگاران نیز باید با کار حرفه ای و امانتداری مسئولیت خود را به خوبی انجام دهند.

۱۷ مرداد ماه سالگرد شهادت محمود صارمی مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف افغانستان به دست جاهلان، در تقویم رسمی ایران 'روز خبرنگار' نامگذاری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.