قدس آنلاین : کارگردان تئاتر گفت: نمایش «آدیداس» یک نمایش دیالوگ محور است و بی‌انگیزگی و بی‌هدفی نسل جدید را نشان می‌دهد.

تئاتر مشهد  گرفتار قهر و نامهربانی شده است

به گزارش قدس آنلاین پویا غازی گفت: این نمایش یک درام اجتماعی با موضوع اختلاف نسل‌ها و تفاوت دیدگاه نسل امروز و دیروز است که داستان نوجوانانی که تحت تاثیر تکنولوژی احساس بی‌هویتی می‌کنند و دستاوردی ندارند و دچار روزمرگی شده است را روایت می کند پسربچه‌ای است که خانواده وی به یک سفر زیارتی می‌روند و دایی این پسربچه در این مدت نزد او می‌ماند و از او مواظبت می‌کند، این پسربچه قصد بیرون رفتن با دوستان می‌کند و دایی وی موافقت نمی‌کند و بین این دو یکسری مسائل و دیالوگها برقرار می شود که در اینجا ما به خوبی به مواردی مثل بی انگیزگی و بی هویتی نسل جدید اشاره کرده ایم.

وی در خصوص دلیل کارگردانی این متن نمایشی گفت: که همه اینها جزو دغدغه های من در خصوص این نسل است. از آن جایی که ۶ سال است که با اساتید حرفه‌ایی در سمت‌های مختلف در تئاتر کار می‌کنم با دیدن این متن احساس کردم بستر مناسبی است که کارگردانی اجرای صحنه‌ایی را هم تجربه کنم. خوشحالم که توانستم اعتماد مهدی ضیاءچمنی نویسنده کار را که سال گذشته برنده جایزه بین‌المللی جشنواره تئاتر فجر در بخش نمایشنامه‌نویسی شد را جلب کنم و متن نمایش را از او بگیرم و اجرا کنم.

غازی توضیح داد: «آدیداس» اولین متن مهدی ضیاءچمنی بعد از حذفیات است که به تهیه کنندگی مسعود حکم ابادی هر شب به روی صحنه می رود. متن قبلی ضیاء چمنی با نام «حذفیات» سال گذشته معتبرترین جایزه نمایشنامه‌نویسی تئاتر ایران را گرفت.

و همانطور که گفتم و موضوع اصلی آن تفاوت نسلی است که دیدگاه نسل قدیم و جدید را نسبت به زندگی بیان می‌کند.

این کارگردان تئاتر درمورد پیشینه خود در تئاتر بیان کرد: نمایش «آدیداس» دومین کار بنده در مقام کارگردان و به عنوان کار تئاتری سی‌وسومین کار محسوب می‌شود. پیش از این «خوانش شهر شکلاتی» را کارگردانی کردم که حدود دو ماه پیش در پردیس تئاتر مستقل اجرا شد.

غازی خاطرنشان کرد: نمایش ما در برهه‌ای اجرا می‌شود که نزدیک به جشنواره تئاتر استانی هستیم؛ ضمن این که داوطلب شرکت در جشنواره نیز هستیم و در واقع در برهه‌ای اجرا داریم که بسیار فشرده است و نمایش‌های مختلفی اجرا می‌شود که برخی قرار است چهره داشته باشند و از کیفیت خوبی برخوردار است.

وی پیرامون وضعیت تبلیغاتی موجود در مشهد برای اجرای نمایش‌ها گفت: با توجه به این که تبلیغات شهری از تئاتر دریغ شده و بسیاری از بسترهای تبلیغاتی به علل فیلترینگ و اتفاقات دیگر برای اهالی تئاتر موجود نیست، امیدوارم  این فرصت برای گروه‌های تئاتری که همزمان در حال اجرا هستند، توسط رسانه‌ها یا هرکسی که می‌تواند حمایت کند، رخ دهد تا تمامی نمایش‌ها و از جمله نمایش بنده، بستر تبلیغاتی خوبی برای اطلاع‌رسانی به مخاطبان داشته باشند.

این کارگردان تئاتر تاکید کرد: مخاطب تئاتر در این روزها و چندسال اخیر بیشتر شده و امیدوارم نامهربانی و قهری که البته نمی‌دانم به چه علت برای تئاتر در حال اتفاق است و بسترهای تبلیغاتی که از آن دریغ می‌شود، حداقل با کمک رسانه‌ها بهبود یابد و بار دیگر این فرصت برای اهالی تئاتر پیش آید تا نمایش‌ها با استقبال خوبی روبه‌رو باشد.

«آدیداس» هر شب در پردیس تئاتر مستقل بین لادن و صیاد شیرازی نبش وکیل اباد ۴۸ در معرض دید علاقه مندان به تئاتر قرار می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.