محسن کوهکن اظهار داشت: سؤال از رئیس جمهور به نتیجه مثبت و راه حلی برای مشکلات اقتصادی منجر خواهد شد زیرا مردم متوجه می‌شوند بخشی از سوالاتی که از سوی مجلس مطرح می‌گردد همان خواسته‌ها و سؤالات مردم است که  از سوی وکلای آنها مطرح می‌شود.

سؤال از رئیس جمهور، فرصتی مناسب برای شفاف سازی/ ناهماهنگی تیم اقتصادی اقدامات سازنده را خنثی می‌کند

محسن کوهکن در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی «قدس آنلاین» درباره به جریان افتادن سؤال از رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی با هدف پاسخگویی دولت درباره مسائل اقتصادی و حل مشکلات کشور، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی باید از تمام ساز و کارهای قانونی خود از جمله سوال از رئیس جمهور در راستای حل مشکلات مردم استفاده کند. سوال از رئیس جمهور می‌تواند بیانگر چند پیام باشد.  پیام اول اینکه، مردم استنباط نکنند اگر مجلس در موضوعاتی را در دستور کار دارد که مستقیماً مرتبط مسائل اقتصادی نیست از مشکلات معیشتی و اقتصادی آنها غافل است. پیام دیگر به رئیس جمهور است که به این نکته توجه کنند دولتی در مسائل اقتصادی موفق است که تیم اقتصادی‌اش با یکدیگر هماهنگ باشد. ناهماهنگی تیم اقتصادی اقدامات سازنده دولت را خنثی می‌کند. اگر تیمی هماهنگ باشد حتی اگر اقدامات اشتباه هم داشته باشد به زودی به این نتیجه می‌رسد که از مسیر اشتباه خود برگردد. اما اگر ناهماهنگی بین مسؤولان دولتی باشد در نهایت هر کدام از آنها کوتاهی و کمبودها را به گردن دیگری می‌اندازد.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی افزود: باید سؤال از رئیس جمهور با تمام ساز و کارهای قانونی و حفظ حرمت ایشان صورت بگیرد. معتقد هستم اگر به چارچوب‌های اخلاقی و قانونی یکدیگر پایبند باشیم، بدون شک سؤال از رئیس جمهور به نتیجه مثبت و راه حلی برای مشکلات اقتصادی منجر خواهد شد زیرا مردم متوجه خواهند شد بخشی از سؤالاتی که از سوی مجلس مطرح می‌شود همان خواسته‌ها و سوالات مردم است که  از سوی وکلای آنها مطرح می‌گردد و نمایندگان به آنچه که در کف بازار و در جامعه در حال وقوع است مطلع هستند. زمانی که نمایندگان درباره معضلات اقتصادی از رئیس جمهور سؤال می‌کنند دیگر کسی نمی‌تواند بگوید که نمایندگان دنبال مسائل سیاسی هستند و به  مسائل اقتصادی قائل نیستند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس همچنین گفت: پاسخ به سؤال نمایندگان مجلس، فرصتی مناسب برای رئیس جمهور است. از سوی دیگر رئیس جمهور نیز باید پاسخ جدی و جامعی را در برابر نمایندگان داشته باشد. بنابراین یک مبادله واقعی مبتنی بر قانون بین سوال کننده و پاسخ دهنده به وجود می‌آید. ما اصل را بر این می‌دانیم آن فردی که در پست ریاست جمهوری مشغول به کار می‌شود بدون شک با هدف کارگشایی و حل مشکلات روی کار آمده است.

انتهای پیام / 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.