عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خطاب به دولتی‌ها گفت: شما اگر طلا نداشتید نباید به فروش و پیش‌فروش سکه اقدام می‌کردید،‌ اگر هم داشتید چرا بازار را تحریک و بعد هم قطع کردید؟

ده‌ها هزار میلیارد تومان پول به جیب اندکی ریخته شد/ قوه قضائیه با اخلالگران برخورد کند

محمد دهقان نماینده مردم طرقبه،‌چناران و شاندیز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت:‌ یک سری رفتارها توسط مدیران کشور در این چندماهه انجام شده که بوی خیانت از آن می‌آید.

وی افزود: گاهی انسان موضوعی را نمی‌فهمد و نمی‌داند،‌ تا زمانی که دیگران به او تذکر ندهند می‌گوید من نمی‌دانستم اما زمانی که به او گفته می‌شود که این کار غلط است و بازهم این کار را انجام دهد مانند این است که این شخص خود را به خواب زده باشد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به عنوان مثال ارز 4200 تومانی؛‌ زمانی که آقای جهانگیری ارز 4200 تومان اعلام کرد حداقل اقتصادیون مجلس صریحا و سریعا عکس العمل نشان دادند که این کار غلط است و اگر می‌خواهید ارز را 4200 تومان ارائه کنید فقط برای کالای اساسی تخصیص یابد،  ارز کشور را اینگونه بر باد ندهید.

وی در ادامه اضافه کرد:‌ اقتصادیون مجلس بارها خطاب به دولت عنوان کردند که اجازه دهید بازار متشکل ارزی مدیریت شده توسط دولت ایجاد شود و آن‌هایی که ارز نیاز دارند از آن بازار ارز خود را تامین کنند و ارز ناشی از صادرات هم در آن بازار خود را نشان دهد و جلوی افزایش قیمت ارز گرفته شود.

دهقان ادامه داد: آقایان قبول نکردند و هنوز هم با اینکه آن را پذیرفتند اما اجرا نکردند تا اینکه ارز از 4 هزار تومان به 10 هزار تومان رسید و این به نظر من خیانت بود.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد:‌ تا زمانی که اطلاع نداشتند و نمی فهمیدند می‌گوییم نادان بودند اما زمانی که فهمیدند و اجرا نکردند خیانت کردند.

وی خطاب به دولتی‌ها خاطرنشان کرد: زمانی که ارز نداریم و خودتان می‌گویید ارز نداریم چرا ده‌ها میلیارد دلار ارز کشور را صرف کالاهای لوکس و غیرضروری کردید؟ حتی صرف واردات هم نکردید.

وی در ادامه عنوان کرد که تعدادی این ارز را گرفتند و در بازار خارج فروخته و پول ریال را وارد کشور کردند تنها ارز را وارد کشور کردند و پول هم وارد نشد؛‌ بخش مهمی از ارزهایی که اختصاص دادند اصلا کالایی به کشور وارد نشد فقط ارز از کشور خارج شد و ده‌ها هزار میلیارد تومان پول به جیب اندکی ریخته شد،‌ این خیلی روشن است که خیانت به کشور است،‌ اکنون هم این خیانت ادامه دارد.

دهقان خطاب به دولت گفت: چرا شما اکنون ارز مسافر را به قیمت 4200 تومان پرداخت می‌کنید؟ که شرکت‌های مسافرتی فقط حواله ارز را می‌گیرند و به صورت رایگان مسافر را  برده و حتی پولی به آن مسافر هم می‌دهند.

وی افزود: وقتی شما ارزتان کم چرا اینگونه به کشور خیانت می‌کنید یا درخصوص سکه و طلا چرا بازار را تحریک کردید؟ شما اگر طلا نداشتید بیخود رفتید و شروع به فروش سکه و پیش فروش آن اقدام کردید،‌ اگر هم طلا داشتید چرا بازار را تحریک و بعد هم قطع کردید؟‌ چرا بخش مهمی از طلای کشور را به باد دادید و به حراج گذاشتید.

نماینده مردم طرقبه در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس خاطرنشان کرد:‌ اینها گوشه‌ای از خیانت‌هایی بوده که اینها در این مدت انجام دادند لذا قوه قضاییه باید وارد شود.

دهقان با بیان اینکه قوه قضاییه که فقط با حرف زدن نمی‌تواند کشور را اداره کند، یادآور شد: مرتب سخنرانی می‌کنند،‌ خب این انسان‌های خائن را بگیرید محاکمه و برخورد کنید. مگر شما اختیار ندارید و قانون در اختیارتان نیست؟

وی خطاب به قوه قضاییه بیان کرد: شما باید با خاطیان برخورد کنید و این انسان‌های خائن را دستگیر و بازداشت کنید. چه کسی در این کشور متوجه نمی‌شود که عده‌ای افراد خائن در بانک مرکزی چنین تصمیماتی گرفتند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با تاکید بر اینکه معاونت ارزی بانک مرکزی باید بازخواست شود،‌گفت: به نظر من همین رئیس عزل شده بانک مرکزی دوران سیاه و تاریک بانک مرکزی در دوره او اتفاق افتاده و ایشان این دوران سیاه را تجریه کرده لذا باید حتما بازخواست شود.

وی در خاتمه تاکید کرد: سیف اجازه ندارد از کشور خارج شود و باید بازخواست شود که چرا این کارهای غلط را در مدت کوتاهی انجام داد و خساراتی به کشور وارد کرد. ظرف چندده‌سال افراد مختلف نتوانستند چنین خسارتی به کشور وارد کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.