قدس انلاین : سرپرست هیات شطرنج خراسان رضوی از درخشش شطرنج‌بازان خراسانی در تیم‌ملی شطرنج ایران در مسابقات جام‌ملت‌های آسیا خبرداد.

رضا پاشانجاتی ، در خصوص عملکرد شطرنج‌بازان خراسانی حاضر در تیم‌ملی شطرنج ایران اظهارکرد: تیم مردان ایران (ایران سبز) با حضور مسعود مصدق‌پور، ملی‌پوش خراسانی در هر سه بخش استاندارد، سریع و آسان به قهرمانی دست یافت. تیم بانوان ایران (ایران سبز) با حضور وصال حامدی‌نیا و میترا حجازی‌پور ملی‌پوشان خراسانی، در بخش سریع به مقام سومی دست یافت. در بخش برق‌آسا و استاندارد نیز تیم ایران سبز به‌ترتیب به مقام‌های پنجم و ششمی این دوره از رقابت‌ها دست یافت.
وی افزود: همچنین وصال حامدی‌نیا در میز 5 به مدال طلا دست یافت. خراسان رضوی پس از استان‌های تهران و گیلان بیشترین سهمیه را در تیم‌ملی شطرنج ایران در جام‌ملت‌های آسیا داشت.
سرپرست هیات شطرنج خراسان رضوی در خصوص حضورش در هیات شطرنج استان خاطرنشان کرد: تا هفته آینده به عنوان سرپرست در اختیار هیات شطرنج خواهم‌بود. برای ریاست هیات شطرنج کاندید شده‌ام. مجمع انتخابی هیات شطرنج احتمالا تا 20 مرداد برگزار می‌شود.
پاشانجاتی در رابطه به اقدامات صورت گرفته در هیات شطرنج در 2 ماه اخیر عنوان‌کرد: دوره مربیگری و داوری درجه دو و سه برگزار کرده‌ایم. برای نخستین‌بار مسابقات قهرمانی رده سنی 6 تا 20 سال با حضور 600 شطرنج‌باز در مشهد و برای نخستین بار مسابقات قهرمانی به‌صورت ریتد در رده‌های سنی مختلف را نیز در مشهد برگزار کردیم.
وی ادامه‌داد: برگزاری مسابقات جام رمضان و هم‌چنین برگزاری مسابقات زیر 20 سال به‌صورت ریتد در بخش سریع از دیگر اقدامات هیات شطرنج در چند ماه اخیر بوده است. مدرسه هیات شطرنج که کاملا غیرفعال شده بود، مجدد راه‌اندازی کردیم. بدهی‌های هیات را پرداخت و کمیته‌های هیات را نیز فعال‌تر کردیم. همچنین مسابقات قهرمانی استان در بخش بانوان و آقایان را برگزار کردیم. مسابقات سریع هفتگی نیز هر هفته برگزار می‌شود.
سرپرست هیات شطرنج در خصوص تعامل هیات و شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: برای نخستین‌بار با شهرداری مشهد تعامل خوبی برقرار کردیم. با مسئول تربیت بدنی شهرداری در خصوص برگزاری جشنواره هزارنفره به توافق رسیدیم. هم‌چنین شهرداری در خصوص برگزاری مسابقات بین‌المللی در مشهد در اواخر تابستان با هیات شطرنج به تعامل خوبی رسیده و اسپانسرینگ صفر تا صد این دوره از مسابقات را نیز پذیرفته‌ است.
پاشانجاتی در رابطه با اقدامات صورت گرفته توسط هیات شطرنج در خصوص استعدادیابی خاطرنشان کرد: رحمتی، آموزگار فدراسیون جهانی شطرنج را به عنوان مسئول کمیته استعدایابی مشخص کردیم. در صورت ابقا در هیات شطرنج برنامه‌های تدارک دیده شده را اجرایی خواهیم‌کرد. همچنین با آموزش‌وپرورش تعامل خوبی برقرار کردیم که در خصوص  استعدادیابی بتوانیم کارهای اجرایی بیشتری انجام‌ دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.