یک روزنامه آمریکایی فاش کرد که جرد کوشنر داماد و مشاور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به هر شیوه ای درصدد تعطیلی آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی "آنروا" است.

مجله آمریکایی: کوشنر به دنبال تعطیلی آژانس آنروا است

به گزارش طروه بین الملل قدس آنلاین، مجله آمریکایی "فارین پالیسی" تاکید کرد که این مسئله اخیرا طی نامه نگاری های کوشنر با شماری از مسئولان آمریکایی از جمله جیسون گرینبلات فرستاده ویژه صلح سازمان ملل به خاورمیانه مشخص شده است و او در این نامه نگاری ها و تماس ها بر ضرورت تلاش برای توقف فعالیت آژانس آنروا تاکید کرده است.

کوشنر در نامه نگاری های خود مدعی شده است که آنروا یک سازمان فاسد و غیر فعال است و کمکی به تحقق صلح نمی کند. وی همچنین ادعا کرده است که آژانس آنروا تلاش می کند مسئله آوارگان فلسطینی را برای همیشه تثبیت کند.

به گفته این مجله، تلاش های کوشنر بخشی از تحرکات دولت آمریکا برای حذف حق بازگشت آوارگان فلسطینی و عدم طرح آن در مذاکرات فلسطینی ـ اسرائیلی است و کنگره آمریکا قرار است به زودی دو قانون جدید را در این زمینه تصویب کند.

این در حالی است که اخیرا یک روزنامه عبری زبان فاش کرد که اعضای کنگره آمریکا درحال ارائه لایحه ای به منظور کاهش کمک های آمریکا به آژانس آنروا از طریق به رسمیت شناختن تعداد بسیار محدودی از فلسطینیان به عنوان آواره هستند.

روزنامه اسرائیل الیوم تاکید کرد که یک گزارش سری آمریکایی خواستار به رسمیت شناختن نهایتا ۴۰ هزار فلسطینی به عنوان آواره شده است و این صرفا تعداد افرادی است که از زمان فاجعه اشغال فلسطین در سال ۱۹۴۸ تاکنون زنده مانده اند.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.