قدس انلاین : در پی دیدار هیات عراقی با مسئولان گردشگری استان خراسان رضوی، توافقات نهایی بر سر انجام پرواز مشهد - بصره انجام شد.

برقراری پرواز مشهد- بصره
 مکرمی فر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی  در دیدار با استاندار واسط عراق گفت:   طی 2 هفته آینده این پرواز برای نخستین بار برقرار و با هدف تقویت تبادل گردشگر میان دو کشور فعال می شود.

ابوالفضل مکرمی فر، توسعه گردشگری میان خراسان رضوی و استان واسط عراق را در حوزه زیارت و گردشگری سلامت از فرصت های پیش رو دانست و گفت: با توجه به تنوع و تعدد جاذبه های گردشگری، فرهنگی و تاریخی خراسان رضوی، افزایش روادید و ورود گردشگران عراقی به خوبی محقق می شود.

وی تاکید کرد: دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی آمادگی لازم برای ارائه خدمات به گردشگران عراقی را دارند و تاسیسات گردشگری ارائه تخفیفات را برای این گردشگران لحاظ خواهند کرد.

مکرمی فر با اشاره به همجواری استان واسط عراق با ایران، افزود: توسعه تبادل زائر و مسافر بین خراسان رضوی و استان واسط، بهره مندی شهروندان استان واسط از ظرفیت های گردشگری سلامت در خراسان رضوی و حضور استان واسط عراق در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته مشهد در شهریور امسال از توافقات این دیدار است.

'محمود ملا طلال'، استاندار واسط عراق نیز در این جلسه برای همکاری در زمینه تبادل زائر بین مشهد و نجف اعلام آمادگی و اظهار کرد: سال گذشته پذیرش زائران خراسان در اربعین از مرز مهران 35 هزار نفر بود و امسال این آمادگی وجود دارد که این شمار به 200 تا 250 هزار نفر افزایش یابد.

ملا طلال با اشاره به برنامه حضورش در خراسان رضوی گفت: دیدارهای خوبی با معاون استاندار، مدیران میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی، حج و زیارت و نمایندگی وزارت خارجه در این استان داشته ایم و به توافقاتی در خصوص تبادل زائر و تسهیل رفت و آمد بین 2 استان رسیدیم.

 طلال درباره ظرفیت های گردشگری مشهد نیز اظهار کرد: این شهر اهمیت زیادی از نظر گردشگری دارد و مسئولان نیز اهتمام ویژه ای برای توسعه گردشگری و خدمت به زائران دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.