طرح ترور رئیس جمهور ونزوئلا شکست خورد.

سوء قصد به جان نیکلاس مادورو/ فرار سراسیمه سربازان ونزوئلایی پس از شنیدن صدای انفجار + فیلم

به گزارش قدس آنلاین، تصاویر تلویزیون ونزوئلا نشان می‌دهد وقوع یک انفجار هنگام سخنرانی رئیس‌جمهور این کشور، به بر هم خوردن مراسم و فرار حاضران منجر شده است.

بامداد یکشنبه (به وقت تهران) وقوع یک حادثه امنیتی در جریان سخنرانی نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا، مراسم حضور وی در جمع نظامیان این کشور در «کاراکاس» را نیمه‌کاره گذاشت.

این حادثه زمانی رخ داد که مادورو در حال سخنرانی بود و تلویزیون ونزوئلا هم به صورت زنده در حال پخش مراسم بود. تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهد که ناگهان از آسمان صدای انفجار شنیده می‌شود و مادورو و همراهانش از این صدا جا می‌خورند.

ثانیه‌هایی بعد هم سربازانی که در برابر جایگاه سخنرانی ایستاده‌اند، با شنیدن صدای انفجار سراسیمه فرار می‌کنند. در پی این حادثه، مادورو مجبور به ترک محل شده است.

دقایقی پس از این حادثه، خبرنگاران محلی در شبکه‌های اجتماعی تصاویری منتشر کرده و نوشته‌اند که یک پهپاد بعد از ورود به منطقه ممنوعه بر فراز جایگاه سخنرانی، هدف تیراندازی محافظان مادورو قرار گرفته و هنگام سقوط با یک آپارتمان برخورد کرده است.

«خورخه رودریگز» سخنگوی دولت ونزوئلا با تایید خبر انفجار یک پهپاد بر فراز محل سخنرانی مادورو، اعلام کرد که این پهپاد حامل مواد منفجره بوده و قصد ترور رئیس‌جمهور ونزوئلا را داشته، اما هدف قرار گرفته است.

به گفته رودریگز، در این حادثه دست کم هفت نفر زخمی و به بیمارستان منتقل شده‌اند.

ونزوئلا در گذشته هم تجربه تلاش برای ترور روسای‌جمهور و کودتا علیه آن‌ها را داشته است. در سال ۲۰۰۲ گروه‌های مورد حمایت آمریکا تلاش کردند «هوگو چاوز» رئیس‌جمهور وقت ونزوئلا را در جریان یک کودتا برکنار کنند، اما در این کار شکست خوردند.

واشنگتن بارها مخالفت خود را با دولت کنونی ونزوئلا اعلام و ابراز امیدواری کرده است که مردم این کشور روزی «آزادی» خود را به دست آورند. واشنگتن مادورو را «دیکتاتور» توصیف و تحریم‌های گسترده‌ای را علیه دولت او اعمال کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.