کرج- مدیرکل پزشکی قانونی استان البرز با بیان این که موضوع ۸۰ درصد از مراجعات مردم به پزشکی قانونی مرتبط با تصادف و نزاع است، گفت: البرز جزو ۱۰ استان پرکار کشور در زمینه خدمات پزشکی قانونی است.

موضوع ۸۰ درصد مراجعات مردم تصادف ونزاع است/مرکز مجهز غرب کرج افتتاح می شود

حمید داوودآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس‌آنلاین اظهارکرد: مهم‌ترین وظیفه پزشکی قانونی رسیدگی به استعلامات قضایی است لذا مراجعه‌کنندگان باید توجه کنند که بدون در اختیار داشتن نامه قضایی رسیدگی به امور ودرخواست‌های آنها ممکن نیست.

وی از خدمات رسانی ۵ مرکز پزشکی قانونی در خصوص معاینات سرپایی در استان خبر داد و گفت: فردیس، ماهدشت، هشتگرد، نظرآباد و شهرستان کرج از جمله مراکز تسهیل در امور دادرسی در سطح استان البرز هستند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی استان البرز همچنین با اشاره به فعالیت ۳ مرکز در خصوص رسیدگی به امور متوفیان در سطح استان گفت: مراکز مستقر در ماهدشت، هشتگرد و بهشت سکینه کرج در حال خدمات رسانی به مراجعان هستند.

وی از پیشرفت ۸۰ درصدی مرکز پزشکی قانونی باغستان خبر داد و گفت: این مرکز مجهزترین مرکز پزشکی قانونی غرب کرج بوده که تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان پزشکی قانونی استان البرز ادامه داد: زمین این مرکز به مساحت ۵ هزار متر مربع بوده که آن را می توان یک مرکز مجهز برای تمامی امور مراجعه کنندگان دانست.

داوودآبادی تصریح کرد: باتوجه به این که حدود یک سوم از پرونده‌های قوه قضائیه وابسته به اعلام رأی نهایی از سوی پزشکی قانونی است از همین رو همواره در پی افتتاح مراکز فعال در سطح استان بوده‌ایم تا تمام مراجعین به نزدیک‌ترین مرکز محل سکونت خود مراجعه کنند.

وی به مسؤولیت سنگینی که بر عهده سازمان پزشکی قانونی است اشاره کرد و گفت: البرز از جمله استان‌های مهاجر پذیر در کشور است و همین مسأله افزایش و تراکم جمعیت را به همراه دارد که طی آن بر مسؤولیت‌های پزشکی قانونی افزوده می‌شود.

رئیس سازمان پزشکی قانونی استان البرز ادامه داد: وظیفه خود می‌دانیم تا متناسب با مسؤولیت‌های محول شده به سازمان بهترین خدمات را نیز به مردم ارائه دهیم.

داوودآبادی با بیان این که مردم باید نسبت به امور مربوط به سازمان پزشکی قانونی آگاهی لازم را داشته باشند، گفت: برای انجام بهتر و سریع‌تر امور لازم است مردم با اصول برخی فعالیت‌های پزشکی قانونی آشنایی داشته باشند.

وی ادامه داد: مهم‌ترین مسأله که مردم باید از آن آگاهی داشته باشند این است که بدون ارجاع ونامه رسمی از مراجع قضایی به پزشکی قانونی مراجعه نکنند چرا که در غیر این صورت سازمان از ارائه خدمات معذور است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی استان البرز تصریح کرد: پرداخت هزینه دیگر عاملی است که موجب نارضایتی مراجعین می‌شود این در حالی است که وجه پرداختی طبق قانون به حساب خزانه دولت واریز می‌شود و ارتباطی با خدمات رسانی پزشکی قانونی ندارد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی تصریح کرد: عملکرد سازمان ارتباط نزدیکی با احقاق حق یا پایمال شدن حق مردم دارد از همین رو از مراجعه کنندگان تقاضا داریم تا با صبر و شکیبایی خود پزشکی قانونی را در این زمینه یاری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.