یک شکارچی حرفه ای که در منطقه ی حفاظت شده زرین کوه قصد شکار پستانداران وحشی را داشت توسط پرسنل یگان حفاظت محیط زیست درگز دستگیر شد .

شکارچی غیر مجاز  با اسلحه قاچاق گرفتار محیط بانان درگز شد
حسین اصلاحی در تکمیل خبر فوق افزود : در پی گشت و کنترل شبانه روزی مناطق تحت مدیریت شهرستان درگز توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست ، پرسنل یادشده که در منطقه ی حفاظت شده ی زرین کوه بیتوته نموده بودند متوجه تردد مشکوک یکدستگاه موتور سیکلت در تاریکی هوا بدون چراغ شدند . از اینرو سریعا  به سمت موتورسیکلت حرکت نموده و هنگامیکه راکب با دستور ایست مامورین مواجه شد بدون توجه به فرمان ایست قصد فرار از محل را داشت که با عکس العمل سریع مامورین متوقف و دستگیر شد .
اصلاحی در ادامه افزود : هنگام دستگیری ، مامورین با مقاومت شدید شکارچی که برای فرار تقلا می نمود روبرو شدند اما نهایتا شکارچی تسلیم مامورین شد و از ناحیه ی نامبرده یک قبضه سلاح خفیف قاچاق ، 13 عدد فشنگ مربوطه ، یکدستگاه دوربین چشمی و لوازم بیتوته شبانه ی نامبرده کشف و ضبط گردید .
رئیس اداره حفاظت محیط زیست درگز در ادامه گفت : شکارچی دستگیر شده قصد ورود به منطقه ی حفاظت شده برای شکار پستانداران وحشی را داشت که خوشبختانه توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست درگز قبل از موفقیت در شکار دستگیر و با تشکیل پرونده ی تخلف ضمن اینکه روانه ی بازداشتگاه شد ، به مراجع قضایی معرفی گردید .
اصلاحی در پایان گفت : قانونگذار برای شروع به شکار جانوران وحشی براساس ماده ی 15 قانون شکار و صید جمهوری اسلامی ایران و همچنین برای حمل و نگهداری سلاح قاچاق وفق بند الف ماده ی 6 قانون مجازات قاچاق سلاح و مهمات مجازات تعیین نموده است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.