لحظاتی پیش ۵ فروند هواپیمای جدید ATR از سری قراردادهای ایران ایر با کمپانی ATR وارد ناوگان هوایی ایران شد.

ورود ۵ فروند هواپیمای ATR به ناوگان هوایی کشور

به گزارش قدس آنلاین،لحظاتی پیش اولین فروند هواپیمای ATR  از سری  ۵ هواپیمایی که امروز قرار است، وارد ناوگان هوایی ایران شود، وارد فرودگاه مهرآباد شد و ۴ فروند دیگر نیز پی از آن به نوبت وارد فرودگاه مهرآباد شدند.

تا پیش از این ۸ فروند هواپیمای ATR وارد ناوگان هوایی کشور شده بود که با احتساب این ۵ فروند تعداد ATR ایران ایر به ۱۳ فروند می‌رسد.

ایران ایر در قالب قراردادی با کمپانی ATR در گام اول ۲۰ فروند و در گام دوم ۲۰ فروند دیگر هواپیمای ATR خریداری می‌کند.

شنیده شده است که این ۵ فروند ATR نیز شبیه هواپیماهای قبلی هما از محل منابع نقدی و با قیمت حدود ۱۰۰ میلیون دلار خریداری شده است.

ایران ایر در قالب قراردادهای قبلی خود با کمپانی‌های ایرباس، بوئینگ و ATR قرار است ۲۰۰ فروند هواپیما وارد ناوگان هوایی کشور کند که پیش از این ۸ فروند ATR و ۳ فروند ایرباس از محل مصوبه ۳۳۰ میلیون دلاری صندوق توسعه ملی به صورت نقدی خریداری و وارد ناوگان هوایی کشور شد.

حال ظاهراً این ۵ فروند از هواپیمای ATR  نیز به صورت نقدی خریداری شده است که جزئیات خرید آن تا ساعاتی دیگر توسط مدیرعامل ایران ایر در نشست خبری با اصحاب رسانه اعلام می‌شود.

پیش از این قرار بود، این هواپیماها از محل فاینانس ۸۵ درصدی و منابع نقدی ۱۵ درصدی ایران ایر خریداری شود که در عدم استقبال تامین کنندگان مالی هواپیماهای قبلی به صورت نقدی خریداری شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.