اصفهان _ رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از کشف یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال انواع کالای خارجی قاچاق در بازرسی از انبار تخلیه باری در شهر اصفهان خبر داد.

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ سعید سلیمیان اظهار داشت: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان اصفهان، درپی کسب خبری مبنی بر دپوی کالاهای قاچاق در یکی از انبارهای تخلیه بار حاشیه شهر اصفهان موضوع را در دستور کار ویژه خود قرار دادند.

وی افزود: کارآگاهان پس از انجام تحقیقات لازم و کسب اطمینان از درستی موضوع با هماهنگی مقام قضائی به محل اعزام و از انبار مذکور بازرسی به عمل آوردند.

این مقام مسئول گفت: در این عملیات ۲۰۰ بسته ۵۰۰ گرمی وانیل، ۱۰۰ دستگاه دزدگیر خودرو، ۱۱۵ دستگاه گوشی تلفن همراه به همراه شارژر مربوطه و یک هزار و ۹۰۴ قلم انواع داروی دامپزشکی که همگی فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی و قاچاق بودند، کشف شد.

سرهنگ سلیمیان خاطر نشان کرد: ارزش محموله های کشف شده برابر اعلام کارشناسان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال عنوان شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان گفت: در این رابطه ۳ نفر دستگیر و همراه پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل شدند. #

کلاهبرداری با جعل رأی دادستان کل کشور

فردی که با معرفی خود به عنوان فردی با نفوذ در دادگستری و جعل رأی دادستان کل کشور از ۲ نفر مبلغ ۵ میلیارد ریال کلاهبرداری و متواری شده بود در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان اردستان دستگیر شد.

غلامرضا هاشمی زاده با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی اعلام شکایت ۲ نفر مبنی بر کلاهبرداری از آنان، موضوع دستگیری فرد کلاهبردار در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد، متهم با معرفی خود به عنوان فردی با نفوذ در دادگستری از ۲ نفر از اعضای خانواده یکی از زندانیان مبلغ ۵ میلیارد ریال بابت آزادی وی دریافت و رأی دادستان کل کشور مبنی برآزادی زندانی را به این خانواده می دهد که پس از مراجعه آنها به دادگستری متوجه جعلی بودن رأی صادره می شوند.

سرهنگ هاشمی زاده بیان داشت: با توجه به اینکه فرد کلاهبردار متواری شده بود و هیچ گونه نشانه ای از وی وجود نداشت، تحقیقات گسترده در این زمینه صورت گرفته و سرانجام پس از چندین ماه کار شبانه روزی و انجام اقدامات علمی، مخفیگاه متهم در یکی از استان های شمالی کشور شناسایی شد.

این مقام مسئول عنوان داشت: با شناسایی متهم، مأموران با اخذ نیابت قضائی به محل مذکور اعزام و وی را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ هاشمی زاده خاطر نشان کرد: این کلاهبردار در بازجویی اولیه با توجه به شواهد و دلایل موجود به یک فقره کلاهبرداری به مبلغ ۵ میلیارد ریال و جعل رأی دادستان کل کشور اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان اردستان در پایان بیان داشت: متهم دستگیر شده به همراه پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شهرستان شده و با قرار صادره روانه زندان شد. #

کشف بیش از ۶۱ کیلوتریاک در شهرضا

مأموارن ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا در بازرسی از یک دستگاه خودرو مقدار ۶۱ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا گفت: مأموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید "امامی" این فرماندهی حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیونت که از استان های جنوبی کشور به سمت اصفهان در حرکت بودمشکوک و آن را متوقف کردند.

سرهنگ محمد حسین باباکلانی ادامه داد: مأموران در بازرسی از این خودرو، مقدار ۶۱ کیلو و ۴۰۰ گرم موادمخدر ازنوع تریاک را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا خاطر نشان کرد: در این عملیات ۳ سوداگر مرگ دستگیر و همراه پرونده تشکیل شده به منظور اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

دستگیری زوج سارق در تیران و کرون

یک زن و شوهر که با همدستی یکدیگر اقدام به سرقت خودرو می کردند با اقدام به موقع ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان تیران و کرون شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون با بیان این مطلب اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت خودرو، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

سرهنگ علی صادقی افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد در این سرقت یک زن ابتدا راننده را سرگرم کرده و در یک لحظه یک مرد وارد صحنه شده و خودرو را سرقت می کرد.

این مقام مسئول عنوان داشت: پس از انجام اقدامات علمی و پلیسی سرانجام سارقان که زن و شوهر بودند، شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاه خود دستگیر شدند.

سرهنگ صادقی گفت: در این رابطه هر دو سارق همراه پرونده جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف بیش از ۱۴ کیلو گرم مواد مخدر نایین

فرمانده انتظامی شهرستان نایین از کشف بیش از ۱۴ کیلو گرم مواد مخدراز نوع تریاک دراین شهرستان خبرداد.

سرهنگ دوم صادق کاظمزاد درادامه اظهارداشت: مامورین انتظامی این شهرستان در حین گشت زنی در یکی از جاده های روستا های حوزه استحفاظی به یک دستگاه سواری سمند مشکوک می شوند.

وی گفت: مامورین باتلاش ودر یک عملیات ضربتی خودرو مذکور راکه به ایست مامورین توجهی نمیکرده متوقف می نمایند و در بازرسی از خودرو سمند مقدار ۱۴ کیلو و ۸۲۰ گرم مواد مخدر ازنوع تریاک کشف وضبط گردید.

فرمانده انتظامی شهرستان نایین خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی هوشیار است و با سوداگران مرگ و قاچاقچیان موادمخدر برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه فعالیت به آنها نخواهد داد.

انهدام باند سارقان منازل نیمه سازدر لنجان

اعضای باند ۵ نفره سارقان منازل نیمه ساز در عملیات ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان لنجان دستگیر و به ۳۰ فقره سرقت اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لنجان با بیان این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از ساختمان های نیمه ساز در منطقه فولادشهر، تحقیقات برای دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

سرهنگ افشاری افزود: مأموران کلانتری فولادشهر، پس از انجام تحقیقات گسترده و به کارگیری یک سری اقدامات علمی و تخصصی سرانجام اعضای باند ۵ نفره از سارقان سابقه دار که در این سرقت ها دست داشتند را شناسایی کردند.

این مقام مسئول گفت: در ادامه مأموران طی عملیاتی با هماهنگی مقام قضائی هر ۵ سارق را در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لنجان با بیان اینکه سارقان در تحقیقات صورت گرفته به ۳۰  فقره سرقت اعتراف کردند، بیان داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعداد قابل توجهی اموال مسروقه به ارزش یک میلیارد ریال کشف و به مال باختگان بازگردانده شد.

سرهنگ افشاری گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان به منظور اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

مرگ مادر و کودک در اثر تصادف در اصفهان

بر اثر برخورد یک دستگاه پراید با عابرین پیاده، یک مادر به همراه کودک خردسالش جان خود را از دست دادند.

سرهنگ جهانگیر کریمی اظهار داشت: روز گذشته طی تماس تلفنی با مرکز فوریتهای ۱۱۰ یک مورد تصادف جرحی اعلام شد که بلافاصله ماموران انتظامی، برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

این مقام مسئول عنوان داشت: پس از بررسی صحنه تصادف مشخص گردید یک دستگاه پراید با یک زن جوان که به همراه کودک ۴ ساله خود در حال عبور از خیابان بوده برخورد کرده است.

سرهنگ کریمی گفت :بلافاصله مادر و کودک به علت مصدومیت به بیمارستان منتقل شدند که متاسفانه هر دو به علت شدت جراحات وارده فوت کردند.

وی افزود: کارشناسان پلیس راهور علت این حادثه را سرعت غیر مجاز و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه اعلام کردند.

معاون اجتماعی استان در پایان از رانندگان خواست : در هنگام رانندگی از عجله و شتاب بی مورد پرهیز کرده و در هنگام رانندگی در سطح شهر و در هنگام تاریکی هوا مراقب عابرین پیاده بوده و با سرعت مطمئنه و با نور کافی تردد کنند.

واژگونی پژو پارس با دو کشته و مجروح در اصفهان

رئیس پلیس راه استان اصفهان از واژگونی یک دستگاه پژو پارس در محور آزاد راه امیر کبیر و فوت یک نفر و مجروح شدن ۱ فرد دیگر خبر داد.

سرهنگ حسین پورقیصری اظهار داشت: روز گذشته ماموران پلیس راه "اصفهان-کاشان" از واژگون شدن یک دستگاه پژو پارس در محور آزاد راه امیر کبیر مطلع و برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

این مقام مسئول عنوان داشت: متاسفانه در این حادثه راننده سواری پژو پارس به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و یک سرنشین مجروح و به بیمارستان منتقل گردید.

وی افزود: کارشناسان پلیس راه علت این حادثه را عدم توجه به جلو سواری پژو پارس اعلام کردند.

رئیس پلیس راه استان در پایان از رانندگان خواست : در هنگام رانندگی از عجله و شتاب بی مورد پرهیز کرده و با دقت کامل به امر رانندگی توجه و از رانندگی در شرایط خستگی و خواب آلودگی جدا پرهیز کنند.

مهمترین ایمنی برای موتورسیکلت سواران کلاه ایمنی است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: موتور سیکلت، وسیله ای است که در تصادفات از ایمنی بسیار کمی برخوردار است و باید به منظور رانندگی با این نوع وسیله ی نقلیه، خود را به وسایل ایمنی بخصوص کلاه ایمنی مجهز کنید.

سرهنگ رضا رضایی گفت: اعمال و حرکات غیر قانونی تعدادی از موتور سواران، این وسیله ی نقلیه را که می تواند با دارا بودن ویژگی های خاص خود، مورد توجه و استفاده بیشتر قرار گیرد به وسیله ای مزاحم، سلب کننده امنیت ترافیکی و مخل آسایش خاطر عابران و بلای جان رانندگان آنها تبدیل کرده است.

وی گفت: کلاه ایمنی صدفی است برای محافظت از مروارید جان شماست و ساده ترین راه برای کاهش خطرات تهدیدکننده جان موتورسواران استفاده از کلاه ایمنی برای محافظت سر او در برابر ضربات ناشی از تصادفات است.

این مقام مسئول اضافه کرد: با توجه به اینکه سر انسان در تصادفات بیشترین احتمال آسیب دیدگی را دارد، بنابراین محافظت از آن در برابر بارهای ضربه ای دارای اهمیت فراوانی است زیرا شواهد و آمارها حاکی از آن است که مهمترین عامل مرگ و میر در تصادفات جاده ای ضربه وارده به سر بوده و موارد بسیاری بخاطر این مورد مشاهده شده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان به اقدامات و فعالیت های فرهنگی پلیس در راستای کاهش تصادفات موتورسیکلت اشاره کرد و خاطر نشان کرد: در همین راستا اقدامات آموزشی زیادی در قالب آموزش موتورسیکلت سواران متخلف خصوصا آن دسته که در بزرگراههای حاشیه کلانشهر اصفهان تردد می نمایند در حال انجام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.