ساوجبلاغ- مدیرساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی جاده طالقان به هشتگرد گفت:برای این پروژه تاکنون ۲۲/۵ میلیارد تومان اعتبار گرفته ایم و امیدواریم ۷۰ میلیارد تومان مبلغ باقی مانده را نیز تامین کنیم.

پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی جاده طالقان به هشتگرد/نیاز ۷۰ میلیاردی پروژه برای تکمیل شدن

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی اصغر کاظمی در حاشیه بازدید از پروژه طالقان - هشتگرد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه راه طالقان به هشتگرد یکی از مطالبات جدی و اصلی مردم طالقان و استان البرز است، گفت: در این راستا احداث وتکمیل این پروژه به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: امسال علی رغم کاهش اعتبارات در کشور، مبلغ ۲۲/۵ میلیارد تومان را برای این پروژه دریافت کرده ایم.

کاظمی با توجه به ویژگی های گردشگری و توریستی طالقان، گفت: احداث راه اصلی طالقان به هشتگرد در سال ۹۵ به عنوان یک الحاقیه به طرح کرج - هشتگرد اضافه شد.

وی با اعلام اینکه در سال ۹۵ از محل اعتبارات ملی برای پروژه مذکور اعتبار کسب شده بود، افزود: سال ۹۵ از محل اعتبارات ملی، ۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه در سه قطعه در حال انجام است،   افزود: قطعه اول آن حدود ۱۹ کیلومتر، قطعه دوم تونل به طول یک کیلومتر و قطعه سوم ۱۹ کیلومتر بوده و در مجموع طول محور طالقان به هشتگرد ۴۲ کیلومتر است.

کاظمی در ادامه گفت: با اجرای این پروژه نسبت به راه موجود، ۳۵ کیلومتر مسیر طالقان به مرکز استان البرز و تهران کوتاه تر خواهد شد.

وی ادامه داد: با احداث این جاده کاهش زمان یک ساعته را برای رسیدن به شهرستان طالقان شاهد خواهیم بود.

 این مسئول تصریح کرد: در سال گذشته بدون تونل پیشرفت فیزیکی پروژه ۳۵ درصد بود.

کاظمی با اشاره به اینکه تونل پروژه ۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد افزود: امسال در نظر داریم بدون تونل مسیر پروژه را به بهره برداری برسانیم و با یک برنامه ریزی ۲۴ ماهه تونل نیز به اتمام برسد.

مدیر توسعه و ساخت راه های استان البرز در پایان گفت: پیش بینی ترافیک برای سال اول بهره برداری روزانه ۱۵ هزار تردد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.