کرج- جلسه هفتاد و نهم شورای شهر کرج در حالی با بررسی لوایح مختلف برگزار شد که در این جلسه ضمن اشاره به حجم بالای چک‌های برگشتی شهرداری کرج خواستار شفاف سازی در خصوص نیروهای به کارگیری شده در شهرداری کرج شدند.

شهرداری کرج ۳۰۰میلیارد چک برگشتی دارد

به گزارش خبرنگار مهر کرج، حسین محمدی صبح امروز یکشنبه در نطق پیش از دستور خود در ابتدای هفتاد و نهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج  با بیان اینکه برغم تذکرات متعدد اما روحیه ای برای وصول مطالبات در عوامل شهرداری مشاهده نمیشود گفت: بسیاری از طرح ها ی پروژه های عمرانی به دلیل فقدان منابع مالی به صورت نیمه تمام باقی مانده و شهروندان را دچار مشکل ساخته است.

وی افزود: بدهی های شهرداری کرج بالغ بر دهها میلیارد تومان است و این خود رقم کمی نیست و ۳۰۰ میلیارد چک برگشتی دارد، این در حالی است که ما به دنبال وام گرفتن از نظام بانکی کشور هستیم و ماهانه ارقام سنگینی بابت سود تسهیلات تودیع شده به بانک شهر پرداخت می شود.

این عضو شورای شهر با اشاره به مکاتبات سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر افزایش به کارگیری نیروها در شهرداری کرج، خواستار ارائه گزارش آماری از سوی شهرداری در خصوص جذب نیروهای به کار گیری شده در شورای پنجم و همچنین شورای چهارم شد.

محمدی در بخش پایانی سخنانش با تاکید براینکه شهرداری کرج باید در خصوص تذکرات نمایندگان مردم پاسخگو باشد اما چنین روحیه ای مشاهده نمی شود اظهار کرد :در خصوص موضوعات مهم مثل وصول مطالبات میلیاردها تومانی شهرداری باید شورای اسلامی شهر پیشگام شده و با تشکیل کارگروه های کارشناسی مسئله را مورد بررسی قراردهد.

فرج الله ایلیات نیز در این جلسه گفت:طبق ماده ۷۱قانون شهرداری ها این نهاد موظف است هر شش ماه گزارشی از درآمد های خود را به شورا ارائه دهد.

وی افزود:متاسفانه این گزارش هنوز به دست شورای شهر کرج نرسیده است و شهردار باید تهیه گزارش دستور لازم را صادر کند.

عزیز صدرنژاد مسئول حوزه دفتر شهردارکرج در این جلسه گفت:بودجه تخصیص داده شده به بلوار ارم به عنوان یکی از بلوارهای منتهی به فرودگاه ۲ و نیم میلیارد تومان بوده که یکی از اولویت های اعضای شورا می باشد.

عباس زارع عضو شورای شهر کرج گفت :شهرداری کرج در ارسال لوایحی که مرتبط با حمایت و کمک مالی به شخصیت های حقیقی و حقوقی می شود دقت نظر لازم را باید داشته باشد که آیا میزان درآمد های نقدی و وضعیت درآمدی شهرداری سازگار با لایحه می باشد

وی افزود: در شرایط بحران درآمدی قرار داریم و در ضمن مخالفتی با کمک های ضروری به شخصیت های حقیقی و حقوقی وجود ندارد اما همکاران در شهرداری کرج در زمان تنظیم ارسال لوایح باید اولویت بندی های لازم را به عمل آورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.