شهرکرد-نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: وقتی ما عالماً و تحقیقاض مطالبمان را مطرح کنیم آن مطلب در افکار عمومی جای خود را باز می‌کند اما اگر غیر از این باشد هرکس خودش قضاوت می‌کند و تصمیم می‌گیرد.

باید مراقب بود مطالبات ناحق را در جامعه مطرح نکنیم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام روز یکشنبه در نشست صمیمی با اصحاب رسانه و مطبوعات گفت:همه ما بسیاری از باید ها و نباید ها را باید مورد توجه قرار بدهیم چه شما بعنوان یک رسانه و چه ما بعنوان گونه دیگر از رسانه و چه صدا و سیما ،همگی در جایگاهی هستیم که باید ها و نباید ها را باید مورد توجه قرار دهیم.

حجت الاسلام نکونام افزود: آنچه که شما در این جلسه مطرح کردید به حق و بجاست ، اما من توصیه می کنم که مشکلات مربوط به وضعیت شغلی و معیشتی خود را در جلسه‌ای که مقرر است با حضور استاندار و جمعی از مسئولان اجرائی برگزار شود شفاف و راحت بیان کنید.

وی تصریح کرد: شما مطالباتتان را بیان کنید اما اینکه برخی انتظار داشته باشند به سرعت مشکلات حل و رفع شود انتظار اشتباهی است چراکه این تغییر برخی از زیر ساخت‌ها و رفع مشکلات به زمان نیاز دارد.

امام جمعه شهرکرد گفت: ما در این جایگاهی که هستیم وظیفه داریم مطالبات به حق شما را مطرح کنیم همانگونه که شما مطالبات به حق مردم را مطرح می کنید و باید سعی کنید همواره مطالبات به حق مردم را به گوش مسئولان و عملکرد به حق و بجای مسؤولان را به مردم انعکاس دهید اما در این بین باید مراقب بود ، اگر یک مطالبه ناحق از یک دستگاه یا مردم مطرح شود ناپسند است.

حجت الاسلام نکونام تأکید کرد: انتظار از جامعه رسانه این است که قبل از مطرح کردن هر مطالبه ای ابتدا نسبت به آن مطالبه وقوف کامل داشته باشید و تمام جوانب آن مطالبه را مطالعه کنیم، انتظار این است که تحقیق کنید و مطالب را خوب بررسی و به حرفی که زده می شود اشراف کامل داشته باشید.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: وقتی ما عالماً و تحقیقاً مطالبمان را مطرح کنیم آن مطلب در افکار عمومی جای خود را باز می کند اما اگر غیر از این باشد هرکس خودش قضاوت می کند و تصمیم می گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در ادامه اظهار کرد: برخی از افراد در مورد جایگاه ولی فقیه دچار تصور اشتباهی شده اند و تصور می کنند همان جایگاه و اختیاراتی که مقام معظم رهبری دارند در سطح استان ها نمایندگان ایشان دارند که این تصور اشتباهی است، نمایندگان ولی فقیه در استان ها واسطه ای هستند بین مردم و مسئولان، تا بتوانند مشکلات جامعه و مردم را به  گوش مسؤولان برسانند.

وی افزود: جایگاه ولی فقیه جایگاه بسیار مهمی است اما در حدی که اختیارات زیادی داشته باشند چنین چیزی نیست، نماینده ولی فقیه مطالبات را مطرح و منتقل می کند و در واقع یک زبان گویا و یک ناظر است یک ناظر استطلاعی نه یک ناظر استصوابی.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به برگزاری دوره های طرح تقویت مبانی اعتقادی گفت: در این خصوص با یکسری مسائل روبرو هستیم که دلیل این موضوع ندانستن ظرفیت های این طرح است، دوره امسال طرح تقویت مبانی اعتقادی با موضوعات روز برگزار شد،و جا دارد همگان نسبت به این معنا حساسیت بیشتری داشته باشیم و تلاش بیشتری در راستای ترویج این طرح در بین افکار عمومی بکار گیریم.

حجت الاسلام نکونام تاکید کرد: یکی از مسائل بسیار مهم مسئله وحدت در استان است ، نگاه های حزبی ، جناحی ، قبیله ای و فردی باید کنار گذاشته شود ، باید تلاش کنیم استان را بر روی  ریل وحدت حرکت دهیم و تلاش کنیم ضایعات نگاه های سیاسی و جناحی را کم کنیم، همه باید نگاه تقوا گونه همراه با اخلاص را دنبال کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.