ساری- رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران از تیپ دو به تیپ یک ارتقا و در میان دانشگاه های تراز اول کشور قرار گرفت.

حضور دانشگاه علوم پزشکی مازندران در میان دانشگاه های تراز اول کشور / فعالیت ۹ شرکت دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی مازندران

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر سیدعباس موسوی بعدازظهر یکشنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار امیدواری کرد  دانشگاه علوم پزشکی مازندران در میان دانشگاه های تیپ یک هم به جایگاه خوبی دست یابد.

وی با اشاره به اینکه در مدت کوتاهی که در بین دانشگاه های تیپ یک قرار گرفتیم، توانستیم دو دانشگاه با سابقه کرمان و اهواز را پشت سر بگذاریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه امتیاز دانشگاه ها از بدو تأسیس تاکنون محاسبه و رتبه بندی می شوند، خاطرنشان کرد: امسال برای دو پژوهشکده، ردیف بودجه مستقل گرفتیم.

دکتر موسوی با اعلام اینکه شش شرکت دانشگاه بنیان در استان فعال هستند، یادآور شد: امسال هم ۳ شرکت دانش بنیان دیگر به شرکت های موجود اضافه شدند.

وی در رابطه با پدیده زیرمیزی پزشکان با اشاره به اینکه روند این موضوع به شدت کاهش یافته است، از مردم خواست شکایات خود در ارتباط با سلامت را با سامانه ۱۹۰ پیگیری کنند.

همچنین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در پاسخ به سؤال قدس آنلاین با اشاره به اینکه تولیدکنندگان زباله های عفونی، خودشان مسئول دفن زبال هشان هستند، گفت: بی خطرسازی زباله‌های عفونی در بیمارستان‌ها اتفاق می‌افتد ولی در بخش مراکز سرپایی مشکل داریم و ۵۰ درصد این مراکز این اقدام را انجام نمی‌دهند.

دکتر اعرابی اضافه کرد: شرکت‌هایی که در رابطه با دفن زباله‌های عفونی مراکز سرپایی اقدام می‌کنند، دچار مشکل هستند.

وی یادآور شد: مقرر شد در ۹ سایت دفن زباله در استان، فضایی برای دفن زباله های عفونی در اختیار شرکت های مذکور قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.