نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در خصوص نگرانی‌ها درباره واگذاری مسئولیت تنظیم بازار از جهاد کشاورزی به سازمان صنعت معدن و تجارت در حالی که دغدغه واردات را به دنبال دارد،به خبرنگار ما گفت: یکی از دغدغه‌های قابل توجه بخصوص در حوزه مسائل اقتصادی اتخاذ تصمیمات لحظه‌ای برای حل مسائل و مشکلات است.

واگذاری «تنظیم بازار» به صنعت و معدن تیر خلاص به تولید است

نصر الله پژمانفر در نشست خبری روز گذشته ادامه داد: تصمیمات اگر به درستی و با نگاه همه جانبه اتخاذ شود می‌تواند به خروج اقتصاد از مشکلات کمک کند در غیر این صورت تصمیمات غیر کارشناسی نه تنها مسائل را حل نمی‌کند بلکه آن را پیچیده‌تر می‌کند.
وی اظهار داشت: تولید داخل کشور یکی از موضوعاتی است که باید بدان توجه شود و اگر برنامه مناسب برای آن در نظر گرفته نشود هر چند ممکن است تصمیمات بدون توجه به این موضوع مشکلات و نیاز مردم را بر طرف کند، اما خروجی آن احتمالاً به تولید و اشتغال ضربه می‌زند.
پژمانفر با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور خاطر نشان کرد: باید توجه داشت در حالی که باید یکی از مسائل اصلی در فضای فعلی اقتصاد توجه و نگاه به مصرف کننده باشد با این حال برنامه‌ها و تصمیمات نباید به گونه‌ای باشد که به تولید ضربه وارد شود.
وی با بیان اینکه امروز این نگرانی و دغدغه وجود دارد،گفت:انتقال مسئولیت ستاد تنظیم بازار از وزارت جهاد به صنعت معدن و تجارت با نامه وزیر صنعت معدن و تجارت که در واقع برگشت به وضعیت چهار سال گذشته است، جای نگرانی و دغدغه دارد.

■ مطالبات پرداخت نشده گندمکاران
عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی تصریح کرد:کشاورزان در حال حاضر با یک حرکت جهادی در امر تولید کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم را تولید می‌کنند و در این حال تولید آنان اگر در نقطه سر بر سر نباشد با قدری ضرر توام است. این در حالی است که حمایتی نیز از آنان آن طور که باید انجام نمی‌شود. نصرالله پژمانفر با اشاره به نشست خود با جمعی از گندمکاران اظهار داشت:یکی از گلایه‌ها ی مطرح شده در این نشست مطالبات گندمکاران بابت فروش گندم به دولت در قالب خرید تضمینی بود.گندمکاران مدعی بودند، در حالی که از دولت برای فروش گندم طلب دارند اما دولت حاضر نیست سود و کود مورد نیاز آنان را با این طلب تهاتر کند و باید برای خرید سم و کود پول نقد واریز شود.

■ از جامعه رسانه‌ای و خبرنگاران رسماً عذرخواهی می‌کنم 
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی دربخش دیگری از سخنانش با اشاره به نزدیک شدن به روز خبرنگار یادآور شد:به عنوان نماینده مجلس و فردی که مسئولیت دارد از جامعه رسانه‌ای و خبرنگاران رسماً عذرخواهی می‌کنم که نظام جامع رسانه‌ای به دلیل عدم تامین بار مالی آن از سوی دولت تاکنون به تصویب نرسیده است. مجلس نتوانست این نظام جامع رسانه‌ای را که می‌توانست در مسیر حل مشکلات مؤثر باشد به تصویب برساند، این در حالی است که مجلس تلاش کرد که این نظام مصوب شود و این موضوع هم در مجلس نهم و دهم پیگیری شد.
پژمانفر ادامه داد: دولت برای این منظور لایحه به مجلس ارائه نداد و طرحی هم که مجلس دنبال آن بود اگر بخش مالی آن حذف شود در واقع این طرح به مثابه شیر بی یال و کوپال می‌ماند، لذا تلاش شد این کار از طریق دولت انجام شود تا با لحاظ بار مالی آن و در نهایت تصویب در مجلس بخشی از مشکلات خبرنگاران بر طرف شود که هنوز به سرانجام نرسیده است.
وی یادآور شد: امروز خطری که جامعه خبرنگاری و رسانه‌ای کشور را تهدید می‌کند مشکل فضای غیر متعهد است در حالی که رسالت خبرنگاری روشن و به شفاف سازی جامعه کمک می‌کند، اما اکنون در فضای مجازی تعداد محدودی که کارشان شایعه‌پراکنی است نه خبرنگاری فضا را به دست گرفته‌اند که در این زمینه باید گفت وزارت فرهنگ و ارشاد در این بخش متولی و باید پاسخگو باشد.
در این نشست خبری نماینده مردم مشهد و کلات به پرسش‌های متعدد و مختلف خبرنگاران پاسخ داد که در ذیل به برخی از این پاسخ‌ها در قالب خبرهای یک خطی اشاره می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.