ساوجبلاغ- مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز با بیان اینکه ۷۰ درصد از راه های روستایی البرز آسفالت است ولی کیفیت خوبی ندارد، گفت: ۲۶۲ کیلومتر با اعتبار بالغ بر ۷۰میلیارد تومان برای آسفالت راه‌های روستایی قرار داد منعقد شده است.

۲۶۲ کیلومتر راه روستایی بهسازی می شود/سکونت ۹۰۰ هزار البرزی در بافت فرسوده

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، تقی رضایی در نشست خبری که ظهر امروز یکشنبه در شرکت عمران شهر جدید هشتگرد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات اداره کل راه و شهرسازی استان البرز ارائه خدمات غیر حضوری و راه‌اندازی میز خدمت برای ارباب‌ رجوع است چراکه نبایستی ارباب رجوع در طبقات ادارات بلاتکلیف بماند.

وی افزود: مردم شایسته خدمت هستند و وظیفه ما خدمت رسانی به ارباب رجوع است و این مهم در شورای معاونین مطرح و اجرا شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی با بیان اینکه پروژه‌های مسیر طالقان به هشتگرد تا قبل از خدمت بنده ۳۵ درصد پیشرفت داشته است، افزود: در حال حاضر  این پروژه  بدون تونل  ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی ادامه : تلاش ما این است این پروژه بدون کنار گذر تونل تا تیرماه سال ۹۸ به بهره برداری برسد.

رضایی با بیان اینکه تکمیل این محور  ۹۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد، گفت: اما برای این پروژه ۲۲/۵ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی در خصوص حوزه راه‌های روستایی در استان گفت: مصوبه هیات وزیران برای استان البرز تکلیف کرده تا ۱۰۰ کیلومتر از راه های روستایی را روکش و بهسازی کند.

رضایی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از راه های روستایی البرز آسفالت است ولی کیفیت خوبی ندارد، تصریح کرد: ۲۶۲ کیلومتر با اعتبار بالغ بر ۷۰میلیارد تومان برای آسفالت راه‌های روستایی قرار داد منعقد شده است.

این مسئول در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به پروژه آبیک به چرمشهر که مهمترین پروژه در استان است، افزود: این پروژه کمربندی تهران و البرز است و شامل ۱۵۸ کیلومتر در چهار قطعه می شود که ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با اشاره به اینکه پروژه نجم آباد به اشتهارد از سال ۷۶ استارت خورده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته تقاطع سیپروکس با حضور استاندارافتتاح شد.

رضایی در خصوص پروژه همت که ۸۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: یکی از موضوعات مطرح شده تملک واحدهای مسکونی در مسیر پروژه بود که با پیگیری‌های مستمر استاندار این پروژه پیشرفت قابل توجهی داشته است.

وی اضافه کرد: تملک املاک محدوده آزادراه تا حدودی انجام شد که مابقی تملکات در مسیر جاده در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز در ادامه در خصوص آزاده راه تهران شمال خاطرنشان کرد: این پروژه جز۶ پروژه‌بزرگ و ملی است که ۴ هزار نفر نیرو در آن مشغول به کار هستند و در حال حاضر فاز اول از دهکده المپیک تا سه راه شهرستانک در استان البرز است.

وی افزود: سرمایه‌گذار در تلاش است تا این مسیر زودتر راه‌اندازی شود که این پروژه ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رضایی در بخشی دیگری از سخنانش با اعلام اینکه در حوزه مسکن مهر در کل استان ۹۰ هزار واحد مسکونی مسکن مهر در نظر گرفته شده است، گفت: ۵۰ هزار واحد مسکونی مسکن مهر فروش اقساطی شده که ۲۵ هزار واحد از آن در دولت یازدهم و دوازدهم به فروش اقساطی رسیده و ۷۰ هزار واحد تکمیل شده است.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز، نظر دولت دوازدهم را حضور پررنگ در بازآفرینی بافت‌های فرسوده دانست و گفت: بافت‌های فرسوده کرج با همکاری شهرداری کرج شروع به کار کرده که  ۸۰ واحد از بافت های فرسوده در حال باز سازی است.

وی جمعیت استان البرز را بر اساس آخرین آمار سرشماری شده دو میلیون و هفتصد هزار نفر برشمرد و گفت: از این تعداد ۷۱۲ هزار نفر در محلات  هدف بازآفرینی زندگی می‌کنند.

وی اضافه کرد: حدود ۹۰۰ هزار نفر از این جمعیت نیز در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد زندگی می‌کنند.

رضایی  ۱۵ محله البرز شامل بخش بازآفرینی دانست و گفت:  یکی از این محلات خط چهار حصار است که  اقدامات فرهنگی، احداث سرای محله، نهاد توسعه محله، ساختمان سوله بحران و تهیه طرح مسکن اجتماعی در دستور کار قرار گرفته است.

وی در پایان با اشاره به فراخوان سرمایه‌گذار در حوزه آموزشی، درمانی، ورزشی، فرهنگی و گردشگری برای حضور در استان البرز، تصریح کرد: در این خصوص سال گذشته استقبال خوبی از سوی سرمایه گذاران شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.