قدس آنلاین – وحید اکرمی: مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی مشهد در گفتگو با قدس آنلاین گفت: در رابطه با سرویس مدارس، امسال برای اولین بار سامانه ای به نام سپند طراحی شده که تحت وب است و دارای نرم افزاری است که بر اساس آن اولیای دانش آموزان می توانند، وضعیت تردد فرزند خود را از ابتدای ورود به سرویس تا هنگام پیاده شدن در مدرسه تحت نظر داشته باشند.

کنترل آنلاین سرویس دانش آموزان از منزل تا مدرسه  / نرخ سرویس مدارس امسال  10 درصد افزایش یافت / الزامی شدن استفاده ازراننده خانم درسرویس مدارس دخترانه

سید مهدی علوی مقدم در گفتگو با قدس آنلاین افزود: در دستورالعمل جدید که با تایید وزارتخانه های کشور، آموزش و پرورش و راه تهیه و از طرف استانداری ابلاغ شده است، یکسری تغییرات عمده و مثبت، نسبت به سالهای گذشته  بوجود آمده است. اما مهمترین تغییر آن ایجاد سامانه سپند است.

وی گفت: در این سامانه کلیه اطلاعات ناوگان و شرکتهای حمل و نقل و رانندگان این شرکت ها، ثبت می شود.همچنین اطلاعات دانش آموزانی که در سرویس ها ثبت نام می کنند، در این سامانه ثبت خواهد شد. این سامانه تحت وب است و والدین می توانند با مشاهده این اطلاعات، نسبت به بستن قرارداد سرویس با شرکت مورد نظر اقدام نمایند.

وی ادامه داد: همچنین نرم افزاری ، در این سامانه طراحی شده است که والدین می توانند وضعیت فرزند خود را از ابتدای ورود به سرویس تا زمان پیاده شدن از آن، تحت نظر داشته باشند. همچنین ارسال شکایت از طریق این سامانه امکان پذیر است .

علوی مقدم افزود: امسال بر اساس دستورالعمل های موجود، فراخوانی را انجام دادیم و شرکتهای متقاضی در آن ثبت نام کردند. پس از ارزیابی شرکتها ، اسامی آنها به آموزش و پرورش ابلاغ شده و این سازمان نسبت به تعیین و تخصیص این شرکتها در نواحی هفت گانه مشهد اقدام خواهد کرد. اولیا می توانند با مشاهده شرکتها از طریق وبسایت  نسبت به ثبت نام فرزندان خود اقدام کنند. اما والدینی که به هردلیلی قادر به انجام ثبت نام اینترنتی نباشند می توانند از طریق مدرسه اقدام و با شرکت مدنظر قرارداد ببندند.

وی اعلام کرد: دیگر تغییر مهم دستورالعمل امسال این است که شرکت هایی که سرویس مدارس را تقبل می کنند موظفند که در سرویس های حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس، مینی بوس و ون یک نفر ناظر را به کار گرفته و در این سرویس ها قرار دهند. به نحوی  که در زمان حمل و نقل دانش آموز، حتما ناظر باید حضور داشته باشد. ناظر از طرف شرکت استخدام می شود اما باید از سوی آموزش و پرورش تایید شود.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی مشهد  گفت: امسال قیمت ها با در نظر گرفتن نرخ تورم حدود 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. نرخ سرویس مدارس ابتدا در کارگروه ماده 18 تایید شده و بعد در شورای شهر تصویب می شود. لذا شرکت هایی که در این بخش فعالیت می کنند، باید از نرخ اعلام شده تبعیت کنند و از والدین تقاضای دریافت بیشتر از این نرخ را نداشته باشند. در غیر اینصورت مطابق قانون با آنآن برخورد می شود و در صورت تکرار تخلف نسبت به خلع شرکت و جایگزینی شرکتی دیگر اقدام خواهد شد.  

وی افزود: رانندگان سرویس ها برای دانش آموزان دختر، در مقاطع اول و دوم الزاما باید خانم باشند. اما در مدارس دخترانه دبستان در صورتی که راننده خانم موجود نباشد یا مسیری باشد  که رانندگی خانم در آن مسیر به صلاح نیست و یا موارد مشابه دیگر می توان از رانندگان مرد مورد تایید انجمن اولیا و مربیان، استفاده نمود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.