رشت- استاندار گیلان بر ضرورت اهتمام همه نهادها و ارکان جامعه برای ایجاد فرهنگ و سبک زندگی صحیح گفت: نباید فرهنگ سازی را تنها به دولت واگذار کنیم.

فرهنگ سازی تنها به دولت واگذار نشود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان؛ مصطفی سالاری در ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان، بر ضرورت داشتن نگاه بنیادی، کلان و مبنایی به آسیب های اجتماعی تاکید کرد و افزود: باید به صورت ریشه ای با علل و عوامل اصلی ایجاد ناهنجاری در جامعه برخورد شود .
وی جایگاه استان در بخش طلاق را زیبنده استان ندانست و با اشاره به تاثیر گذاری ترکیب سنی جمعیت استان در این آمار اظهار داشت : باید با فرهنگ سازی صحیح به سمتی حرکت کنیم تا از مراجعه زوجین به دادگاه پیشگیری شود .
سالاری با اشاره به نشست های متعدد برگزار شده توسط حوزه اجتماعی در بحث طلاق ، عوامل متعددی را در شکل گیری این ناهنجاری در جامعه تاثیر گذار دانست و اظهار داشت : از لحاظ فرهنگی نسل های مختلف جامعه با سبک های زندگی متفاوت مواجه شدند که این تداخل سبک ها در بروز طلاق بی تاثیر نیست .
استاندار گیلان بر ضرورت تعیین محوریت در برگزاری کارگاه های آموزشی و مشارکت همگان در جهت مقابله با ناهنجارهای اجتماعی تاکید کرد و افزود : محتوای ارائه شده در این کارگاه ها باید یکسان ، تحت نظارت و هماهنگ بوده و از موازی کاری پرهیز شود .
وی بر ضرورت مشارکت همگان در ایجاد سبک زندگی درست در جامعه تاکید و اضافه کرد: باید همه عوامل و اجزا جامعه در کنار دولت در جهت ایجاد فرهنگ و سبک زندگی درست تلاش کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.