اصفهان- رییس اتاق اصناف اصفهان با اشاره اعتراضات کسبه و مغازه داران شهرک صنعتی کارگاهی امیرکبیر گفت: در شرایط فعلی کشور کسبه نباید آب به آسیاب دشمن بریزند، بزرگترین نعمت ما آرامش و امنیت است و باید مراقب این نعمت بزرگ در کشور باشیم.

 کسبه آب به آسیاب دشمن نریزند

رسول جهانگیری در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارکرد: روزهای گذشته مطالبات صنفی فعالان شهرک امیرکبیر از سوی افرادی که از اصناف نبودند، در قالب تجمع مطرح شد و این موضوع بسیار ناخوشایند است.

وی با تأکید بر اینکه راه تحقق مطالبات از طریق تجمع به جایی نمی‌رسد، افزود: کسبه و اصناف دارای اتحادیه بوده و نماینده آن‌ها در اتاق اصناف حضور دارند و به مطالبات کسبه رسیدگی می‌کنند.

رییس اتاق اصناف اصفهان گفت: مشکلات مهم تولیدکنندگان در ارتباط با نوسانات بازار ارز و عدم توانایی در انجام تعهدات به دلیل نوسانات بازار ارز است، به هر حال تولید کننده وقتی می‌خواهد کالایی را تولید کند، نوسانات نرخ ارز اجازه نمی‌دهد که به تعهدات خود عمل کند.

وی تصریح کرد: طی جلسه ای  با حضور «محمد علی شجاعی» معاون امور اقتصادی و منابع استانداری اصفهان  و نمایندگان  اصناف همچنین فعالان بخش اقتصادی مسایل مربوط به کسبه و مغازه داران شهرک صنعتی کارگاهی امیرکبیر مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت برنامه ای تدوین شد تا به فعالیت کسبه خللی وارد نشود.

جهانگیری با بیان اینکه مشکل برق شهرک امیرکبیر با پیگیری های انجام شده رفع شده است، ادامه داد: مشکلات مربوط به مالیات بر ارزش افزوده تولید همچنین مشکل بیمه کسبه شهرک صنعتی کارگاهی امیرکبیر در حال بررسی است.

وی در پاسخ به این سؤال که تا چه زمانی خواسته های کسبه پیگیری و رفع می‌شود؟ گفت: مطالبات حلقه زنجیر است؛ نمی‌توان برخی از حلقه‌ها را قطع و برخی را جابه جا کرد، هیأت امنا باید با اتاق اصناف هماهنگ باشند، البته تمام مطالبات را به مراجع ذی صلاح ارجاع خواهیم داد.

رییس اتاق اصناف اصفهان با تأکید بر اینکه کسبه باید خط خودشان را از تجمعات جدا کنند، گفت: در تجمعات اخیر افرادی که ذی نفع نبودند وارد معابر شهرک شدند، اما ضربه اصلی را کسبه‌ای که همیشه همراه انقلاب بودند خوردند.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی کشور کسبه نباید آب به آسیاب دشمن بریزند، اظهارکرد: بزرگترین نعمت ما آرامش و امنیت است و باید مراقب این نعمت بزرگ در کشور باشیم.

جهانگیری افزود: کسبه کارنامه درخشان و پیشینه خود را حفظ کنند و بدانند که متولیان به فکر نوسانات ارزی، مواد اولیه و مطالبات صنوف هستند ما هم به عنوان نماینده آنها پیگیری های لازم را انجام می دهیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.