قدس آنلاین: استاندار خراسان رضوی گفت: بنا بر ابلاغ عمومی و بخشنامه ای که از سوی ریاست جمهوری مبنی بر استقرار میز خدمت حضوری و الکترونیکی در دستگاه های اجرایی صادر شده، تمامی دستگاه های اجرایی مکلف به استقرار آن هستند و هیچ استثنایی وجود ندارد.

هیچ استثنایی برای استقرار میز خدمت در دستگاه های اجرایی وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رشیدیان در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان با بیان این مطلب افزود: با توجه به این که تکریم ارباب رجوع و برنامه ریزی و تلاش برای ارتقای میزان رضایتمندی مراجعان از خدمات دستگاه های اجرایی یکی اصل است؛ استقرار میز خدمت ضروری می باشد.

وی افزود: استقرار میز خدمت با هدف جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان، تکریم ارباب رجوع، جلوگیری از سرگردانی مردم در ساختمان های اداری دستگاه های اجرایی، پیشگیری از امکان برقراری ارتباط غیراصولی و مفسده آمیز با کارکنان دولت و ایجاد نظام اداری پاسخگو و کارامد، صورت گرفته است.

استاندار خراسان رضوی گفت: از ابتدای تیر ماه سال جاری، ارائه خدمت به مردم در محلی غیر از میز خدمت و ارجاع آنان به واحدهای سازمانی و کارشناسان در داخل ادارات ممنوع بوده و نقض مقررات محسوب می شود.

رشیدیان با تاکید بر این که میز خدمت باید در طبقه اول یا در دسترس ترین مکان با مراجعان قرار داشته باشد؛ ادامه داد: تا پایان آذر ماه امسال نیز دستگاه های اجرایی مکلف به استقرار میز خدمت الکترونیکی می باشند.

وی همچنین از تایید پیش نویس توافق نامه " اجرای تصویب نامه حقوق شهروندی در نظام اداری " خبر داد و تصریح کرد:  موضوع این توافق نامه برنامه ریزی برای اجرای هر چه بهتر مفاد تصویب نامه حقوق شهروندی در حوزه فرهنگ سازی و آموزش، نظارت و مراقبت از حقوق شهروندان در نظام اداری، ارزیابی و ارائه گزارش در دستگاه های اجرایی استان؛ است.

استاندار خراسان رضوی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره شهید رجایی در استان در نیمه دوم شهریور ماه سال جاری، تاکید کرد: در این جشنواره علاوه بر لحاظ کردن شاخص های عمومی و اختصاصی برای انتخاب دستگاه ها و کارکنان نمونه به موضوعاتی از قبیل راهبردهای هفتگانه که در ابتدای سال تدوین شده و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز توجه شود.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.