کمپین فلسطینی تحریم علمی و فرهنگی رژیم صهیونیستی از تصمیم شرکت "آدیداس" برای پایان دادن به اسپانسری فدراسیون فوتبال این رژیم استقبال کرد.

آدیداس به اسپانسری تیم های فوتبال رژیم صهیونیستی پایان داد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، بیش از ۱۳۰ باشگاه فوتبال فلسطینی در ماه مارس گذشته از شرکت تولید لباس های ورزشی مشهور "آدیداس" خواسته بودند که از اسپانسری فدراسیون فوتبال رژیم صهیونیستی به سبب جنایت های این رژیم علیه ملت فلسطین دست بکشد.

این در حالی است که ۶ باشگاه اسرائیلی فعال در شهرک های صهیونیست نشین غیرقانونی در اراضی اشغالی، زیر نظر فدراسیون فوتبال این رژیم فعالیت می کنند.

یک کمپین جهانی فعال در زمینه بایکوت رژیم صهیونیستی نیز از شرکت آدیداس خواسته بود به حمایت از برگزاری بازی های فوتبال تیم های صهیونیستی در شهرک های احداث شده در اراضی اشغالی فلسطین پایان دهد. فعالان جنبش بایکوت و مدافعان حقوق بشر طوماری در این زمینه تهیه کردند که ۱۶ هزار نفر آن را به امضا رسانده بودند.

شرکت آدیداس با توجه به درخواست های گسترده فلسطینیان اعلام کرد که موضوع شهرک های صهیونیست نشین را با فدراسیون بین المللی فوتبال "فیفا" مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

علاوه بر این، سازمان های مشهور بین المللی از جمله دیده بان حقوق بشر و بسیاری از سازمان ها و نهادهای دیگر و کارشناسان سازمان ملل از فیفا خواسته اند مشکل بازی تیم های اسرائیلی در شهرک های صهیونیست نشین غیرقانونی را حل کند.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.