قدس آنلاین: کمبود و افزایش قیمت کاغذ، چاپخانه ها، اهالی مطبوعات و ناشران خراسان رضوی را با مشکل جدی مواجه کرده است.

چالش پیش روی چاپخانه ها وناشران خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین رئیس اتحادیه چاپخانه داران خراسان رضوی با بیان این مطلب گفت: پیشنهاد می کنم اتحادیه ناشران کاغذ را وارد کند و در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد تا بتوان مشکل گرانی و کمبود کاغذ را در استان حل کرد. چالش پیش روی چاپخانه ها وناشران خراسان رضوی

علی مغانی در نشست شورای گفت و گوی دولت و تشکلهای فرهنگی و هنری خراسان رضوی در دفتر استاندار در مشهد افزود: گرچه مشکلی در تامین کاغذ و تخصیص ارز برای اینکه کارخانه های داخلی بتوانند کاغذ مورد نیاز را تامین کنند وجود ندارد اما مشکل در عدم مدیریت صحیح در این بخش است.

وی گفت: مشکل اصلی در نبود مخاطب و کاهش کتابخوانی است و هیچ ستادی برای ترویج کتابخوانی در جامعه ایجاد نشده است. رئیس اتحادیه ناشران خراسان رضوی نیز در این نشست افزود: مشکل اصلی در نبود مخاطب و کاهش کتابخوانی است و هیچ ستادی برای ترویج کتابخوانی در جامعه ایجاد نشده است. مهدی نصیرزاده گفت: شاید در چند سال اخیر هیچ کتابفروشی تعطیل نشده باشد اما حتی یک مورد نیز به تعداد آنها افزوده نشده است.

وی افزود: نهادهایی که می توانند بخش تقاضا برای کتابخوانی را تحریک کنند باید وارد عمل شده و به ناشران و کتابفروشان کمک کنند.

نصیرزاده گفت: از سوی دیگر بهتر است نمایشگاه کتاب در مشهد همزمان با گشایش مدارس و دانشگاه ها برپا شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.