قدس آنلاین – تکتم بهاردوست:مدیر روابط عمومی سازمان حمل و نقل ترافیک مشهد گفت: تغییر در مدل حمل و نقل شهری ایده آل ما نیست.

۳ هزار دوچرخه در سطح شهر فعال است/تغییر در مدل حمل و نقل شهری ایده آل ما نیست

هر چند این روزها تعداد اتومبیل های سطح شهر از تعداد ادمهای آن بیشتر شده است اما هنوز هستند افرادی که ترجیح می دهند از دوچرخه برای تردد رد شهر استفاده کنند. بدون شک استفاده از دوچرخه می تواند در کاهش بار ترافیکی و کاهش الودگی محیط زیست موثر باشد. در این میان نباید از احداث ایستگاه های دوچرخه در ترویج این فرهنگ فراموش شده غافل بود.

در همین رابطه مجید بخت آزما، مدیر روابط عمومی سازمان حمل و نقل ترافیک مشهد در خصوص طرح و برنامه سازمان ترافیک در خصوص توسعه این ایستگاه ها در سطح شهر به خبرنگار قدس آنلاین گفت: در حال حاضر ۱۵۰ ایستگاه قبل از اینکه راه اندازی شود دوستان ما در حوزه شهرداری، معماری شهرسازی، شهرداری مناطق و پلیس راه مکان یابی کردند. این مکان یابی ها بر این اساس بود که ما بتوانیم در زمانی که ایستگاه ها احداث شد در کل سطح شهر خدمات رسانی داشته باشیم. درحال حاضر این ایستگاه ها به بهره برداری رسیده است و حدود ۳ هزار دوچرخه در این ایستگاه ها فعال هستند.

وی افزود: این ایستگاه ها در مکان هایی پیش بینی شده است که به راحتی شبکه ای بتوانند به عنوان مثال به خط یک قطار شهری برسانند و مدل حمل و نقلشان را تغییر بدهند. در اکثر معابر هم سعی کرده ایم که این ایستگاه ها وجود داشته باشد.

بخت ازما ادامه داد:اما اتفاقی که این میان افتاده است با توجه به اینکه ثبت نام سالهاست که در این خصوص رایگان شده است اما رویکرد حمل و نقل در مشهد خیلی محسوس نیست با توجه به اینکه در کل کشور سه شنبه بدون خودرو مد شده و پویش مردمی دارد نسبت به سالهای گذشته اما سهم بیشتری از این نوع حمل و نقل داریم. و ما از همراهی زیادی از سمت مردم می بینیم ولی باز هم این تغییرات ایجاد شده هنوز ایده آل ما نیست. که به نظرم باید در این خصوص روی فرهنگ شهروندی برای تغییر مد های حمل و نقل کار کنیم تا بتوانیم بیشتر این مدل ها را توسعه بدهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.