کلانتری با اشاره به اینکه صدارت کشور در ۴ ماهه اول امسال ۲۰ میلیارد دلار بوده، ادامه داد: این آمار نشان می‌دهد کشش صادراتی داریم و از این طریق می‌توانیم ارز مورد نیاز جامعه برای واردات را تامین کنیم.

نظارت دولت و بانک مرکزی بر بازار سنجیده‌تر می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حمید کلانتری، معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بسته ارزی جدید دولت اظهار امیدواری کرد  این سیاست‌ها با توجه به فراز و نشیب‌های دو سه ماه گذشته در اقتصاد، آرامشی را در جامعه ایجاد کند که البته آثارش از الان مشخص است. 

وی گفت: دولت با این تصمیم با پشتوانه تدبیر ارز را از حالت ارز قاچاق خارج کرد و حالا به طور مشخص جز ارزهایی که برای کالاهای اساسی و ضروری مشخص است، بقیه در بازار تعیین می‌شود و نرخ در ازای تعاملی که بین صادرکنندگان و وارد کنندگان برقرار می‌شود تعیین خواهد شد.

معاون وزیر کار تاکید کرد: در شرایط جدید دیگر کسی نمی‌تواند از رانت استفاده کند، کسی امضای طلایی نخواهد داشت و  هر کسی نیاز به ارز دارد به بازار می‌رود و خود به خود بازار به نقطه تعادلی منطقی می‌رسد.

کلانتری با اشاره به اینکه صدارت کشور در ۴ ماهه اول امسال ۲۰ میلیارد دلار بوده، ادامه داد: این آمار نشان می‌دهد کشش صادراتی داریم و از این طریق می‌توانیم ارز مورد نیاز جامعه برای واردات را تامین کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در مدل جدید به دلیل آنکه نظارت بانک مرکزی وجود دارد،کسی نمی‌تواند سوءاستفاده و تخلف کند، افزود: کار مهمی که در این میان انجام شد بازگشت صرافی‌ها به کارکرد خودشان و سنجیده‌تر شدن نظارت دولت و بانک مرکزی است. در این میان صادرکنندگان باید ارز حاصل از صادرات را در بازار ثانویه عرضه کنند و مابه‌تفاوت ارز حاصل از صادرات را با آنچه پیش از این از سامانه نیما دریافت کرده بودند اظهار کنند و در غیر این صورت بانک مرکزی به سراغشان می‌رود. 

کلانتری تاکید کرد: شرایط جدید شفافیت را در بازار ارز ایجاد می‌کند.

منبع: افکارنیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.