قدس انلاین : مدیر بازرسی و نظارت اصناف مشهد گفت: ستاد تنظیم به محض اینکه کالایی گران و یا با کمبود مواجه می‌شود، تمهیداتی را در نظر می‌گیرد و به صورت روزانه آن کالا را در بازار توزیع می‌‎کند.

تمهیدات ستاد تنظیم بازار خراسان رضوی برای کنترل بازار
امیر دلداری ، در خصوص نظارت‌ها بر بازار، اظهار کرد: با توجه به اینکه فصل تابستان است و زائران به مشهد آمده‌اند، ما طرح نظارت مخصوص این فصل را آغاز کرده‌ایم. هدف ابتدایی ما در این طرح سلامت و امنیت غذایی زائران است، همچنین بازار سوغات آن‌ها را نیز مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی افزود: بیشترین تمرکز ما بر پایگاه ویژه نظارتی اطراف حرم بوده و سعی داریم که این پایگاه را در این ایام به صورت ویژه تقویت کنیم، علاوه بر آن نیروها و ساعات کاری خود را در گشت مشترکی که در این منطقه در نظر گرفتیم، افزایش داده‌ایم.

دلداری بیان کرد: کنترل ما برای نظارت بر بازار آغاز شده و بازرسی‌های ما طبق روال مسیر خود را طی می‌کند.  در این بازرسی‌ها، یک حوزه مربوط به شکایت را اختصاص داده‌ایم که در تماس شهروندان و زائرانی با ما، این موارد را مورد بررسی قرار می‌دهیم و کمتر از 48 ساعت آن‌ها را پیگیری می‌کنیم.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف مشهد گفت: موضوع دیگر بخش کالاهای اساسی است که این بخش در چند ماه اخیر تحت ثاثیر عواملی مانند افزایش نرخ ارز و خروج آمریکا از برجام قرار گرفته که نظارت بر این بخش را نیز در دستور کار خود قرار داده‌ایم. در مشکلات اقلامی مانند گوشت، مرغ، روغن، برنج و غیره نیز ورود پیدا کردیم که همواره سعی بر کنترل قیمت این اقلام داریم.

وی با بیان اینکه  دو موضوع گران بودن کالا و گران‌فروشی امری جدا است، عنوان کرد: در حال حاضر ما با پدیده گرانی مواجه هستیم و می‌بینیم که کالاها گران شده است اما گران‌فروشی در بازار صورت نمی‌گیرد.

دلداری ادامه داد: به دلیل اتفاقاتی که افتاده، شاهد گرانی بی‌رویه اقلامی در بازار بودیم که باید تنظیم شود. ستاد تنظیم بازار نیز ورود پیدا کرده و قیمت برخی کالاهای اساسی را اعلام نموده تا بتواند به کنترل بازار کمک کند.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف مشهد با اشاره به اینکه با ما با موضوع گرانی مواجه هستیم، تصریح کرد: ما در تمام این مدت به صورت  گروهی تمام وظایف خود را انجام داده‌ایم و در حوزه نظارت بر بازار سوغات در اطراف حرم به طور جدی وارد شده‌ایم.

وی بیان کرد: هفته‌ای سه روز نظارت‌هایی را در حوزه امنیت، بهداشت و نظارت بر بازار انجام می‌دهیم، همچنین در این میان سازمان دامپزشکی، اداره بهداشت و تعزیرات حکومتی نیز با ما همکاری لازم را دارند و با اتحادیه‌ها نیز گشت مشترک انجام می دهند.

دلداری در خصوص آغاز دور اول تحریم‌ها و تاثیر آن بر بازار، خاطرنشان کرد: ستاد تنظیم بازار جلساتی را برگزار می‌کند و به محض اینکه کالایی گران و یا با کمبود مواجه می‌شود، تمهیداتی را در نظر می‌گیرد و به صورت روزانه آن کالا را در بازار توزیع می‌‎کند. در حال حاضر انبارهای ما دارای کالا بوده و با کمبودی روبه‌رو نخواهیم بود. 
منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.