رشت - رئیس شورای اسلامی رشت گفت: اعضای شورا و مجموعه مدیریت شهری نسبت به رفع مشکلات در مناطق حاشیه نشین این کلانشهر و رفع محرومیت ها آنها در حوزه های مختلف اهتمام جدی دارند.

شورا به رفع مشکلات حاشیه نشینان رشت اهتمام دارد

به گزارش قدس آنلاین، سید امیرحسین علوی در پنجاه و یکمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت افزود: در این راستا با اجرای برنامه میز خدمت برای رفع مشکلات در مناطق حاشیه نشین رشت تلاش می کنیم.
وی با اشاره به آخرین روزهای کاری شورای اسلامی کلانشهر رشت در یک سال از فعالیت شورای پنجم و برگزاری دوره جدید انتخابات هیات رئیسه اظهار داشت: در مدت یکساله فعالیت شورای پنجم با وجود فراز و نشیب ها تمام همت ما بر این بود که فضایی مناسب را برای مدیریت شهری ایجاد کنیم.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت خاطر نشان کرد: تمام تلاش مان صرف این شد که بدهی های گذشته شهرداری رشت را کاهش داده و پرداخت حقوق پرسنل این مجموعه که از دغدغه های دوره های گذشته بود را به موقع انجام دهیم.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در کمیسیون های شورای اسلامی کلانشهر رشت بیان داشت: ساماندهی مربوط به حمل و نقل و ترافیک، پیگیری موضوع نوسازی تاکسی ها، تشویق های سرمایه گذاری، پی گیری مشکلات مربوط به پسماند و رودخانه های زرجوب و گوهررود از جمله مهمترین کارهای انجام شده است.
علوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات تیم سپیدرود رشت و حضور در لیگ برتر اظهار داشت: پیشنهاد این است شورا و مدیریت شهری کلانشهر رشت برای کمک به این تیم ورود کنند.
وی با تاکید بر این مطلب که می توان سپیدرود رشت را مورد حمایت قرار داد، تصریح کرد: به عنوان مثال سالی پنج میلیاد تومان کمک به یک تیم، کاری سختی نیست بنابراین بایستی کمک به این تیم را مورد توجه قرار دهیم.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت در ادامه با تبریک فرارسیدن ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید صارمی به عنوان روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران با نقدهای سازنده شان می توانند یاریگر مجموعه مدیریت شهری و شورا باشند.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در این جلسه در سخنانی با تبریک روز خبرنگار و ضمن قدردانی از همه خبرنگاران فعال در حوزه شورا و شهرداری گفت: تجلیل از خبرنگاران نباید با سخنرانی و گزارش عملکرد مدیران همراه باشد.
فاطمه شیرزاد بیان داشت: نقدهای منصفانه خبرنگاران نقش مهمی در رفع مشکلات از جمله در حوزه مدیریت شهری دارد.
در این جلسه ۲ فوریت لایحه کمک و مساعدت مالی به ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی، رای نیاورد و با رای به یک فوریت برای بررسی بیشتر به کمیسیون های مربوطه ارجاع داده شد.
رشت حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط ، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.
شورای اسلامی کلانشهر رشت ۱۱ عضو دارد. مکنبع : ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.