قدس آنلاین-رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد گفت: در معاملات امروز بازار سکه و طلا، هر سکه طرح امامی با قیمت 3 میلیون و چهارصد هزارتومان و هرگرم طلا 18 عیار به قیمت دویست وهفتاد و دوهزار و پانصد تومان به فروش می‌رسد.

دلار آرام گرفت، سکه سرازیر شد

باقر معبودی‌نژاد ، در خصوص معاملات ارزی و نرخ دلار اظهار کرد: نرخ خرید دلار 9 هزار و چهارصد تومان و نرخ فروش آن نیز 9 هزار و پانصد تومان است.

وی با اشاره به روند امروز بازار طلا و سکه بیان کرد: قسمتی از حباب قیمت سکه کاسته شده و این میزان از یک میلیون و دویست هزار تومان اکنون به هفتصد هزار تومان رسیده است. البته باید تاکید کرد که میزان کنونی حباب قیمت سکه نیز بسیار زیاد است. اگر آرامش کنونی که بر بازار حکم‌فرماست تداوم یابد، قیمت سکه طلا همچنان کاهش خواهد یافت، حتی اگر قیمت دلار افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: خبرهایی مبنی بر معامله دلار با نرخ‌هایی نزدیک به 8 هزار تومان صحیح نیست. پس از رونمایی و اجرای بسته ارزی بانک مرکزی و به خصوص جریان یافتن معاملات در بازار ثانویه یک آرامش نسبی در بازار حاکم شده است.

رئیس اتحادیه طلا وجواهر مشهد عنوان کرد: در حقیقت قیمت واقعی سکه طلا حدود دومیلیون وهفتصد هزار تومان است. اقدام بانک مرکزی برای عرضه سکه طلا به بازار به احتمال بسیار زیادی قیمت در بازار به قیمت واقعی آن نزدیک خواهد شد، توصیه من به شهروندان این است که در خرید سکه دقت کنند، چرا که قیمت سکه کاهش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: در بازار دلار نیز گمان بر این است که شاهد افزایش قیمت نخواهیم بود، چرا که با افزایش عرضه در بازار ثانویه میزان عرضه و تقاضا به یک تعادلی رسیده‌ و دیگر شرایط مانند قبل نیست و کمبودها در عرضه دلار در حال رفع شدن است.

معبودی‌نژاد در خصوص آزاد شدن واردات شمش طلا تصریح کرد: یک اقدام مثبت در بسته ارزی رونمایی شده آزاد شدن واردات شمش طلا است. اکنون می‌توان هر مقدار طلا بدون پرداخت عوارض گمرک و یا ارزش افزوده به کشور وارد کرد که با توجه به شرایط جدید، واردات شمش طلا آسان‌تر شده و این رویکرد می‌تواند به تولید و رقابت طلاسازان کمک کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.