قدس آنلاین - وحید اکرمی: معاون حمل و نقل و ترافیک مشهد گفت: تمهیدات لازم را انجام داده ایم تا مردم به جای استفاده از وسایل شخصی از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده نمایند.

فقط حمل و نقل عمومی گره ترافیک مشهد را باز می کند

 وحید برکچی  با حضور در تحریریه قدس آنلاین در آستانه روز خبرنگار ضمن آشنایی با فعالیتهای این پایگاه در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت  قطارشهری و خطوط بی آر تی، بهترین و مناسب ترین وسیله برای حمل و نقل شهروندان و زوار در هسته مرکزی شهر مشهد است. سعی و تلاش ما این است که با ساخت پارکینگ های بزرگ و مناسب در مسافت هایی دورتر از هسته مرکزی، بتوانیم زائران و مجاوران را ترغیب کنیم تا کمتر از وسیله نقلیه شخصی استفاده نمایند.

وی عنوان کرد: جهت جلوگیری از سردرگمی زائران و مجاوران بخصوص در ایام زیارتی که محدودیت های ترافکی در تقاطع های اطراف حرم اجرا می شود، چندین پارکینگ بزرگ را در خیابان های منتهی به حرم در نظر گرفته ایم تا زائران با دغدغه کمتری به حرم مطهر مشرف شوند. خطوط بی آرتی نیز در این محدوده ها سرویس دهی می کنند و جهت جلوگیری از ازدحام و ایجاد ترافیک، پیشنهاد ما استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی است.

وی گفت: با افتتاح کامل خط دو و نیز بهره برداری از خط سه قطارشهری مشهد در آینده، تردد راحت تری را برای شهروندان و زائران متصور هستیم. با توجه به اینکه خط سه قطار شهری در باب الجواد (ع) ایستگاه دارد، استقبال گسترده ای را از این خط پیش بینی می کنیم. همچنین پارکینگی را در خیابان شهید کریمی در حال ساخت داریم که بالغ بر 1200 خودرو ظرفیت دارد. این پارکینگ در مجاورت خط بی آر تی است.  

معاون حمل و نقل و ترافیک مشهد اعلام کرد: دلیل اصلی بازسازی پارکینگ و پایانه پارک ملت، ایجاد فضای بزرگتر با امکان پارک تعداد خودرو بیشتر است تا شهروندان از این پارکینگ استفاده و قطار شهری را جایگزین وسیله خود در ادامه مسیر نمایند. همچنین دو پارکینگ بزرگ نیز در اطراف ساختمان مرکزی پایانه مشهد موجود است و با توجه به شروع خط بی آرتی از آن محل، مناسب ترین گزینه برای مشرف شدن به حرم مطهر از طریق خیابان امام رضا (ع)، خط یک بی آرتی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.