امام جمعه موقت تهران گفت: شیخ زکزاکی الگویی از اخلاص و پایمردی در مسیر الهی است.

شیخ زکزاکی الگویی از اخلاص و پایمردی در مسیر الهی است

، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی ظهر امروز در مراسم افتتاح دفتر شیخ ابراهیم زکزاکی در مشهد اظهار داشت: نکته بارز در مورد انقلاب اسلامی این است که این انقلاب عظیم الهی تکیه‌گاه اصلی‌اش فطرت پاک  حقیقت‌جوی انسان‌های مومن بود.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه در این راستا نهضت امام خمینی(ه) یک نقطه عطف در تاریخ پس از نهضت امام حسین(ع) محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: تفاوت بارز انقلاب امام راحل با سایر انقلاب‌های دنیا این است که قدرت و زور شمشیر در آن حرف اصلی را نزد بلکه این گفت‌وگو با فطرت‌های پاک بود که کارساز واقع شد.

صدیقی ادامه داد: انبیاء الهی و پیروان آنها در مسیر تحقق اهداف الهی متحمل مسائل زیادی شده‌اند اما این نهضت با پرچمداری علیه طاغوت ادامه پیدا کرده و سپس با خون مطهری که به زمین ریخته شده ادامه پیدا کرده است. شهادت ائمه اطهار(ع) و پیروان آنها هیچ خللی در مسیر حرکت آنان ایجاد نکرد و آن‌ها را در مسیر مستحکم‌تر نیز کرد و انقلاب الهی با قدرت راه خود را ادامه داد.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: برای مثال اگر به نهضت امام حسین(ع) نیز نگاه کنیم شاهد هستیم که ایشان در روز عاشورا و در واقعه کربلا با خانواده خود در این مکان حاضر شده بودند و بنایی برای جنگ نیز وجود نداشت اما پس از آن در این مسیر هیچ سستی و خللی رخ نداد. شیخ زکزاکی نیز مثالی از همین اخلاص و پایمردی است و حتی تقدیم فرزندان در این مسیر نیز راه وی را سست نکرد و وی را تبدیل به قهرمان عرصه معنویت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.