عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از وعده رئیس جدید بانک مرکزی برای ثبات در بازار ارز طی روزهای آینده خبر داد.

وعده رئیس جدید بانک مرکزی برای ثبات در بازار ارز طی روزهای آینده

به گزارش قدس آنلاین،فرج‌الله رجبی عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۶ مرداد) این فراکسیون، گفت: نشست صبح امروز فراکسیون امید با حضور تمامی اعضای کمیسیون و نیز آقای همتی رئیس بانک مرکزی پیرامون بررسی وضعیت بازار ارز و برنامه‌های این بانک برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه آقای همتی توضیحاتی درباره مسائل ارزی ارائه کرد و گفت که رویکرد جدیدی در بانک مرکزی دارد و سعی می‌کند از نیروهای توانمند و جدید استفاده کند. او همچنین گفت که قصد دارد استقلال بانک مرکزی را حفظ و سیاست‌هایی را در حوزه پولی، بانکی و ارزی اجرا کند که خودش به آن معتقد است.

عضو فراکسیون امید مجلس اضافه کرد: رئیس بانک مرکزی در این نشست عنوان کرد که تلاش می‌کند وضعیت بازار ارز را ابتدا آرام و در مرحله بعدی مدیریت کند؛ او معتقد بود که با این روش نرخ طلا و سکه کاهش پیدا خواهد کرد و ثباتی در بازار ارز ایجاد خواهد شد.

رجبی با بیان اینکه در نشست امروز فراکسیون امید بیشترین بحث این بود که وضعیت بانک‌ها باید اصلاح و به این موضوع باید به‌عنوان یک اصل اولویت‌دار پرداخته شود، اظهار داشت: نکته بعدی که در این نشست عنوان شد، این بود که بانک مرکزی بتواند استقلال بیشتری در تصمیم‌گیری‌ها داشته باشد و از طرفی به‌عنوان یک بانک مستقل در مسائل مالی و پولی تصمیم‌گیری کند.

وی راجع به دیگر محورهای نشست فراکسیون امید با رئیس بانک مرکزی گفت: بحث شفافیت و مبارزه با فسادی که ممکن است در برخی از مؤسسات اعتباری باشد در این جلسه از سوی آقای همتی مطرح شد و گفت که عزم جدی برای مبارزه با فساد دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس تصریح کرد: آقای همتی در این جلسه این موضوع را مطرح کرد که برای ساماندهی وضعیت ارزهای مسافرتی دانشجویی برنامه‌هایی دارد و می‌خواهد آنها را تعیین تکلیف کند، اما جزئیات برنامه‌های بانک مرکزی در این زمینه را اعلام نکرد.

عضو فراکسیون امید مجلس در پایان خاطرنشان کرد: رئیس بانک مرکزی در این جلسه گفت که "بنده ۱۰ روز است که مسئولیت ریاست بانک مرکزی را عهده‌دار شدم و فقط فرصت این را داشتم که بسته جدید ارزی را بررسی کنم و برنامه‌هایی در این زمینه ارائه دهم، در فرصت بعدی، جزئیات برنامه‌ها را تشریح خواهم کرد".

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.