قدس انلاین : معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) گفت: این دانشگاه برای سال تحصیلی جدید دانش آموزان ممتاز مناطق کم برخوردار را بورسیه می کند.

دانشگاه امام رضا (ع) دانش آموزان ممتاز را بورسیه می کند

محمد قربانزاده افزود: طرح بورسیه دانشگاه امام رضا (ع) با هدف حمایت از دانش آموزان مناطق کم برخوردار و نخبگان محروم اجرا شده و شهریه ثابت و متغیر برای دوره های تحصیلی از آنان گرفته نمی شود.

وی اظهار داشت: بومی بودن، دانش آموختگی تا 31 شهریور ماه امسال، برخورداری از شرایط ذکر شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، کسب نمره قبولی در کنکور سراسری سال 97 و داشتن معدل دیپلم حداقل 18 و 30 صدم از شرایط اولیه پذیرش متقاضیان بورسیه این دانشگاه است.
معاون دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) گفت: قرار داشتن زیر پوشش نهادهای حمایتی، برخورداری از سوابق پژوهشی و رتبه های علمی و قرآنی نیز در پذیرش متقاضیان بورسیه تحصیلی این دانشگاه موثر است.
وی افزود: از واجدین شرایط اولیه برای تحصیل در دانشگاه امام رضا (ع) مصاحبه به عمل می آید و اسامی نهایی پذیرفته شدگان پس از انجام مصاحبه اعلام می شود.
قربانزاده با بیان اینکه مصاحبه از متقاضیان روزهای 17 و 18 مرداد ماه انجام می شود اظهار داشت: متقاضیان می بایست کد رشته دانشگاه امام رضا (ع) را در جدول انتخاب رشته سازمان سنجش آموزش کشور انتخاب کرده باشند تا پس از قبولی و گذر از مرحله مصاحبه بتوانند در این دانشگاه تحصیل کنند.
وی گفت: هم اکنون 6 هزار و 500 دانشجو در دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) در 2 پردیس دختران و پسران مشغول تحصیل هستند که از این تعداد، سه هزار و 700 نفر دختر و 2 هزار و 800 نفر پسر هستند.
معاون دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) افزود: این دانشگاه 60 عضو هیات علمی و 16 رشته در مقطع کارشناسی، 30 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 14 رشته در مقطع دکترای حوزه های علوم انسانی، فنی و مهندسی، هنر و معماری دارد.
وی اظهار داشت: همچنین در این دانشگاه 400 دانشجوی خارجی در رشته‌ های مختلف مشغول ‌تحصیل هستند که از این تعداد 300 دانشجو از افغانستان، 60 دانشجو از عراق و مابقی از کشورهای پاکستان، سوریه و نیجریه می باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.