سراوان- امام جمعه اهل سنت شهرستان مرزی سراوان هفدهم مرداد ماه سالروز شهادت محمود صارمی و روز بزرگداشت مقام خبرنگار و اصحاب رسانه را تبریک گفت و با سپاس از سرپرست و خبرنگار روزنامه قدس در جنوب سیستان و بلوچستان،بیان داشت: رعایت اصول صداقت و درستی خبر از رسالت های عرصه خبری می باشد زیرا خبرنگاری مسئولیت خطیر و بسیارسنگینی است که تأثیر گذاری بالایی در جامعه دارد و انعکاس دقیق و صحیح رویدادها و امانتداری وظیفه مهمی است که سرپرستی و خبرنگاری روزنامه قدس و قدس آنلاین در جنوب سیستان و بلوچستان به خوبی این اصول را رعایت کرده و می‌کند.

رشد و سلامت فکری جامعه، مرهون تلاش خبرنگاران است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاینمولانا سید عبدالصمد ساداتی امام جمعه اهل سنت  شهرستان مرزی سراوان با اشاره به وضعیت کنونی معیشتی و رنج اقشار کم درآمد جامعه بیان کرد: مردم خواستار پاسخگویی و تصمیمات صحیح دولتمردان و مبارزه قاطع مسؤولان با مفسدان اقتصادی هستند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان مرزی سراوان گفت: در شرایط کنونی معیشتی و قیمت‌های کمرشکن، مردم رنج می برند ؛ خصوصاً اقشار ضعیف جامعه از بیکار و کارگر گرفته، تا کارمند همه  گله مندند.

 مولانا ساداتی تصریح کرد: مردم چشم انتظار تصمیمات و سیاست‌های صحیح دولتمردان در این وضعیت نابسامان اقتصادی هستند ، کسانیکه این شرایط را به وجود آورده و عموم مردم وشهروندان را در تنگناهای معیشتی قرار داده اند باید پاسخگو باشند و افرادی که با استفاده از رانت و اختلاس اقتصاد مملکت را فلج کرده به عدالت سپرده شوند ، مبارزه با فساد محقق نشده است.

امام جمعه اهل سنت سراوان در ادامه ، مسؤولین امر را به ترحم در رفتار با مردم مستضعف مرزنشین توصیه نمود و خاطرنشان کرد: در مناطق محرومی‌ مانند سیستان و بلوچستان که نه کارگاه و کارخانه و نه کشاورزی و نه تجارت است ؛ نباید با حمل اندک مواد غذایی و کالای مردم کارگر و مظلوم چنان بی‌رحمانه رفتار شود که گویا اقتصاد مملکت را اینها فلج کرده اند که اندک کالایشان با جریمه سنگین گرفته می‌شود و نیز مصادره خودرویی که با مشقت و وام خریده تا پیش خانواده و بچه هایشان شرمنده نشوند که اینگونه مواجه می‌شوند.

مولانا ساداتی افزود: برای این مردم فقیر و مستضعف مرزدار که شغلی برای امرار معاش ندارند باید ترحم نمود چرا که این رفتارها موجب ناهنجاریها و نیز نارضایتی و غضب پروردگار را بدنبال دارد.

وی ضمن تبریک بمناسبت هفدهم مرداد ماه سالروز شهادت محمود صارمی و روز بزرگداشت مقام خبرنگار و اصحاب رسانه گفت:  خبرنگاران به راستی تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه اند، چرا که روشن نگه داشتن چراغ اطلاع رسانی ، رشدهمه جانبه و سلامت فکری هر جامعه ای ، مرهون تلاش های شبانه روزی آنها است.

امام جمعه اهل سنت سراوان بیان کرد: کار خبرنگاران در آگاهی و فرهنگ سازی ،آبادانی و توسعه با اطلاع رسانی ؛ رسالتی بسیار مهم است، صدای مردم و رابط بین مردم و مسئولان هستند.

سید عبدالصمد ساداتی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات حسین سپاهی سرپرست و خبرنگار روزنامه قدس در جنوب سیستان و بلوچستان و تبریک این روز بیان داشت: رعایت اصول صداقت و درستی خبر از رسالت های عرصه خبری است زیرا خبرنگاری مسئولیت خطیر و بسیارسنگینی است که تاثیر گذاری بالایی در جامعه دارد و انعکاس دقیق و صحیح رویدادها و امانتداری وظیفه مهمی است که سرپرستی و خبرنگاری  روزنامه قدس و قدس آنلاین در جنوب سیستان و بلوچستان بخوبی این اصول را رعایت کرده و می کند.

وی افزود: پیشکسوتان عرصه خبر و اطلاع‌ رسانی سرمایه های اجتماعی جامعه هستند که باید زحمات و تلاش های آنان را پاس بداریم.

ایشان خواستار حمایت مسئولین و مردم  از اهل قلم و اندیشه بخصوص سرپرستی و خبرنگاری جنوب سیستان و بلوچستان گردید و گفت : آزادی های قانونی خبرنگاران ، روزنامه نگاران و رسانه ها باید تضمین شود تا واقعیات و نیازهای جامعه، کج روی ها ، فسادها را با هدف اصلاح ؛ بدون دغدغه گوشزد و اطلاع رسانی کنند و نقد و انتقاد سازنده برای رشد و پیشرفت جامعه باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.