​ایلام-عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: استان ایلام آیینه تمام نمای تمدن ایران و گل سرسبد هویت ایرانی است.

حداقل انتظار از روحانی این بود که از مردم عذرخواهی می‌کرد

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید عزت الله ضرغامی امروز سه شنبه شانزدهم تیرماه در همایش فعالان رسانه ای استان ایلام در محل هتل زاگرس، اظهار داشت: حضور در استان ایلام، دیار یادها و خاطره ها برایم مایه فخر و مباهات است.

وی با تبریک روز خبرنگار به فعالان رسانه ای، افزود: یکی از وظایف و رسالات خطیر خبرنگاران و رسانه ها؛ نظارت همه جانبه بر امور جاری جامعه و عملکرد مسئولان است.

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما با بیان اینکه اگر نظارت صحیح و اصولی رسانه ها نباشد، جامعه و حکومت دچار انحراف شدید خواهد شد، بیان داشت: اگر بعد نظارتی رسانه ها تضعیف شود، قطعاً مشکلات و انحرافات جامعه بیشتر می شود و مردم بیش از پیش نسبت به اسلام و دین بدبین خواهند شد.

سید عزت الله ضرغامی با اشاره به اینکه رسانه ها هدایتگر و راهنمای جامعه هستند، یادآور شد: فعالیت رسانه ای، همچون کار کارمندی نیست.

وی با بیان اینکه امر خبرنگاری؛ کاری عاشقانه، صادقانه، خطرپذیر، شجاعانه و با اهداف عالی است، خاطرنشان ساخت: مدیران و دستگاه های مختلف کشور نباید از پرسشگری و نظارت فراگیر رسانه ها و خبرنگاران واهمه داشته باشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه رسانه ها و خبرنگاران لازم است که بیش از پیش بعد نظارت عمومی خود را تقویت کنند، تصریح کرد: نظارت ها باید علمی، فنی، تخصصی و کاملا ً اصولی و کارشناسی باشد تا نتایج ایده آلی حاصل شود.

سید عزت الله ضرغامی با بیان اینکه امر خبرنگاری و گزارشگری بایستی حرفه ای، تخصصی و دقیق باشد، گفت: کار خبرنگاران از امر قضاوت سخت تر است و خبرنگاران باید اجتهاد رسانه ای داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران باید با تقویت بعد خودسازی، رسالت و امانت خبری خود را به درستی به سرانجام رسانند، تاکید کرد: رسانه ها و خبرنگارانی موفق هستند که با خودسازی و پرهیز از بده بستان ها و با عزت نفس؛ انتظارات عمومی جامعه را بیش از پیش برآورده کنند.

عذر خواهی؛ حداقل انتظار از روحانی!

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس جمهور در خصوص مسائل و مشکلات اخیر کشور؛ یادآور شد: با توجه به پیشینه که از رییس جمهور در دوره قبل سراغ داشتیم؛ حداقل انتظار از دکتر حسن روحانی این بود که در این مصاحبه؛ رسماً به خاطر وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه، از مردم عذرخواهی می کرد.

سید عزت اله ضرغامی با بیان اینکه دلار معروف به«دلار جهانگیری» در بهبود وضعیت اقتصادی، ره به جایی نبرد و با شکست مواجه شد، خاطرنشان ساخت: با صحبت های «همتی» رئیس کل بانک مرکزی و خلق دلار جدید «دلار همتی»خوشبختانه اندکی از تلاطم  بازار کاسته شد.

سوء مدیریت به اسلام ضربه می زند!

وی با اشاره به لزوم نظارت دقیق در تمامی عرصه ها، بیان داشت: اگر در جامعه فساد و سوء مدیریت گسترش یابد، چون نظام ما نظام اسلامی است، این سوء مدیریت به اسلام ضربه زده و اعتقاد و دین مردم را تحت شعاع خود قرار می دهد و نباید بگذاریم تا مردم بخاطر سوء مدیریت ما، به دین بدبین شوند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی محافظه کاری را آفت مدیریت و آفت رسانه دانست و یادآور شد: بسیاری از ما شعار انقلابی می دهیم ما در عمل با محافظه کاری، از بیان حقایق خودداری می کنیم و به همین دلیل بیشتر مدیران از بازرسی در نهاد زیرمجموعه خود می ترسند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.