۱۵۰۰ پرس غذای گرم میهمانسرای حرم مطهر حضرت رضا(ع) در بین مناطق روستایی مجاور کویر نمک شهرستان بجستان در ۱۸ مرداد ماه سال جاری توزیع می‌شود

توزیع غذای متبرک میهمانسرای حضرت در روستاهای مجاور کویر نمک


رئیس اداره امور تسهیلات زائرین حرم مطهر ثامن الحجج(ع) از توزیع ۱۵۰۰ پرس غذای گرم متبرک میهمانسرای حضرت رضا(ع) برای اولین مرتبه در مناطق روستایی مجاور کویر نمک خبر داد.
حسین راست نژاد به خبرنگار قدس گفت: حسب موافقت تولیت معزز آستان قدس رضوی، حمایت‌های معاونت اماکن متبرکه و امور زائرین و همیاری مدیریت امور رفاه زائرین حرم مطهر رضوی برای اولین مرتبه توسط آستان قدس رضوی غذای متبرک میهمانسرای حضرت رضا(ع) در بین مناطق روستایی مجاور کویر نمک بجستان در مورخ پنجشنبه ۱۸ مرداد سال جاری توزیع می‌شود.
وی ادامه داد: توزیع این ۱۵۰۰ پرس غذای گرم قرار است در مناطق روستایی با مرکزیت روستای منصوری که در فاصله ۳۵۰ کیلومتری از مشهدمقدس و ۵۷ کیلومتری شهرستان بجستان واقع شده است، صورت گیرد.
راست نژاد تأکید کرد: این اقدام از آن جا ناشی شده است که پس از دریافت درخواست‌های مکرر از سوی شورای اسلامی روستاهای مذکور (به مرکزیت روستای منصوری) و دهیاری‌های مناطق روستایی مورد بحث و طرح در شورای اداری حوزه مدیریت امور رفاه زائرین حرم مطهر رضوی با هماهنگی‌های انجام شده گزارش مربوط به این اقدام، خدمت تولیت آستان قدس رضوی ارائه شد.
وی افزود: پس از سیر مراحل اداری و دستور صریح و موافقت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت محترم آستان قدس رضوی مقرر شد تعداد ۱۵۰۰ پرس غذای گرم میهمانسرای حرم مطهر حضرت رضا(ع) در بین مناطق روستایی مجاور کویر نمک شهرستان بجستان در ۱۸ مرداد ماه سال جاری توزیع شود.
راست نژاد گفت: با توجه به گرمای هوا در فصل تابستان و واقع شدن روستاهای مورد بحث در مناطق بیابانی و کویری، همچنین با عنایت به بُعد مسافت روستاهای مزبور و دوری‌راه ومسیر تردد تا شهر مقدس مشهد، این اقدام می‌تواند فرصت مناسبی برای بهره‌مندی اهالی این روستاها از غذای متبرک حرم مطهر حضرت رضا(ع) به وجود آورد. 
رئیس این اداره یادآور شد: کویر نمک در شمال غربی شهرستان بجستان و در چهار کیلومتری شمال روستای منصوری قرار داشته، بگونه‌ای که این پهنه نمکی از سطح دریای آزاد۸۰۳ متر ارتفاع دارد و با وسعت ۸۰۰۰ هکتاری متعلق به دوران سوم و چهارم زمین شناسی است. 
راست نژاد تصریح کرد: اطلاعاتی که از این کویرنمک در منابع اینترنتی و جغرافیایی در اختیار است، مربوط به اتفاقات زمین شناسی منطقه است که موجب پدید آمدن چشم اندازی از طبیعت بیابانی و کویری و رسوبات تبخیری نمک شده است. همچنین سطح کویر در ماه‌های تیر و مرداد در فصل تابستان به صورت قشر نمک کاملاً سفید بوده و انعکاس نور از سطح نمک به حدی است که نمی‌توان بیشتر از چند لحظه طاقت آورد.
وی یادآور شد: ملاقات و دیدار با اهالی خونگرم و دلباختگان امام رضا(ع) در این مناطق محروم روستایی که در این گرمای طاقت فرسای تابستان در مجاورت کویر نمک زندگی می‌کنند از دیگر محاسن اجرای این طرح به شمار می‌آید.
برپایه این گزارش، پیش از این غذای گرم و متبرک میهمانسرای بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) در روستاهای محروم منطقه نشتیفان از توابع شهرستان خواف پس ازموافقت و دستور صریح تولیت معزز آستان قدس رضوی و حمایت‌های معاونت اماکن متبرکه و امور زائرین و همکاری و همیاری مدیریت امور رفاه زائرین، به تعداد ۱۵۰۰ پرس غذای گرم بمناسبت هشتم شوال، سالروز تخریب قبور مطهر ائمه مظلوم بقیع در تاریخ ۳۱ خردادماه سال جاری توسط اداره امور تسهیلات زائرین حرم مطهر رضوی توزیع شده است.
مطابق اظهارات راست نژاد این اقدام در جهت بهره مندی برادران شیعه و اهل سنت به عنوان علاقه‌مندان و دلدادگان بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) از غذای گرم میهمانسرای حرم مطهر رضوی به عنوان تبرک و تیمن صورت گرفته بود که به دلایل گوناگون ممکن است تاکنون این توفیق برای آنان حاصل نشده باشد.
همچنین در ماه مبارک رمضان سال جاری برای اولین مرتبه در وعده افطار و پس ازموافقت قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و حمایت‌های معاونت اماکن متبرکه و امور زائرین این نهاد مقدس، حدود ۱۰۰۰ پرس غذای گرم میهمانسرای بارگاه منور امام رضا(ع) با هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی قبلی در بین زندانیان ندامتگاه شهرستان تربت جام توزیع شد و زندانیان زندان تربت جام از اینکه که امام رئوف، سایه رأفت خود را همچنان بر سر آن‌ها گسترده است، از درگاه پروردگار متعال و ساحت مقدس حضرت رضا(ع) تشکر و سپاسگزاری کردند.
رئیس اداره امور تسهیلات زائرین حرم مطهر رضوی که مسئولیت توزیع ۱۰۰۰ پرس غذای گرم میهمانسرای بارگاه منور حضرت ثامن الحجج(ع) در بین زندانیان ندامتگاه شهرستان تربت جام را بر عهده داشته در این زمینه به خبرنگار قدس می‌گوید: من و همکارانم در اداره تسهیلات امور زائرین حرم مطهر رضوی تاکنون به دفعات مکرر توفیق انجام وظیفه و توزیع غذای متبرک در بین زائران و مجاوران بارگاه مقدس امام رئوف حضرت رضا(ع) را بر عهده داشته‌ایم، اما این سفر و توزیع غذا در بین زندانیان ندامتگاه شهرستان تربت جام با بقیه دفعات برایمان بسیار متفاوت بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.