قدس آنلاین: برای نخستین بار در کشور با توافق وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید خودرو هیبریدی توسط شرکتی جدید در خراسان رضوی آغاز می شود.

خراسان رضوی مجری طرح تولید خودرو هیبریدی

به گزارش قدس آنلاین  معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار خراسان خراسان رضوی  در بازدید از هجدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو، قطعات و صنایع وابسته مشهد گفت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران حامی اجرای این طرح خواهد بود و طرح توجیه اقتصادی آن مهیا شده و یک شرکت مستقل ساخت آن را آغاز خواهد کرد.

قربان میرزایی افزود: امکان مشارکت شرکت ایران خودرو خراسان در تولید خودروهای هیبریدی در این منطقه وجود دارد اما این همکاری هنوز قطعی نیست.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: سهم این استان از تولید قطعات خودرو در کشور ۱۸ درصد است و اکثر قطعات مورد نیاز خودروسازان استان توسط قطعه سازان همین منطقه تولید می شود از این رو به نظر می رسد در دوران تحریم، واحدهای خودروساز آسیبی نبینند.

میرزایی اظهار داشت: قطعه سازان می توانند حامی اجرای طرح تولید خودروهای هیبریدی در خراسان رضوی باشند و از این منظر نیاز استان به خارج از کشور را به حداقل برسانند.

هجدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو، قطعات و صنایع وابسته با حضور ۱۳۰ شرکت داخلی و نمایندگی شرکت های خارجی تا ۱۹ مرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد دایر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.