مرد جوانی که به بهانه اعطای وام چهار درصد خارج از نوبت در مشهد کلاهبرداری میلیونی را رقم زده بود، در شیراز دستگیر شد.

طمع وام 4 درصدی، کادر درمانی را به دردسر انداخت

ماجرا از آنجا آغاز شد که مرد کلاهبردار چند وقتی بود به عنوان راننده آمبولانس استخدام شده بود که به همین واسطه مانور متقلبانه خود را آغاز می‌کند.
او برای آنکه نقشه کلاهبرداری‌اش را کامل کند طوری در بین کادر درمانی بیمارستان رفتار می‌کرد که آن‌ها تصور می‌کردند او یکی از افراد پرنفوذ در صندوق قرض الحسنه بیمارستان است.
فرد کلاهبردار در ادامه چیدن پازل نقشه کلاهبرداری در کنار هم، به طعمه‌های خود وعده می‌داد که در قبال سپرده گذاری، خارج از نوبت وام چهار درصدی و چند برابر سپرده تحویل آن‌ها خواهد داد. 
او در همین زمینه توانسته بود از یک پزشک بیمارستان 56 میلیون تومان وجه نقد دریافت کند و از یکی دیگر از شاکیان پرونده تحت عنوان پرداخت وام ازدواج 20 میلیون تومان دریافت کرده بود.
وی برای آنکه همه چیز را عادی جلوه دهد رسیدهایی را با نام و مشخصات صندوق بیمارستان طراحی و در اختیار متقاضیان وام قرار می‌داد. او حتی از متقاضیان ضمانت‌های بازپرداخت وام مانند چک، سفته و... دریافت کرده بود.
پس از آنکه بیش از 10 نفر از نیروهای بیمارستان مذکور متوجه می‌شوند تمامی وعده‌های داده شده برای پرداخت وام توخالی بوده است، با فرد کلاهبردار تماس می‌گیرند اما گوشی تلفن همراه او خاموش بوده و ردی از او در شهر پیدا نمی‌کنند.
بر همین اساس کادر درمانی بیمارستان که کلاه بزرگی به سرشان رفته بود با حضور در دادسرای ناحیه 2 مشهد در این زمینه طرح شکایت می‌کنند.
پرونده به شعبه 201 بازپرسی ارجاع و مستندات مورد ادعایی شاکیان توسط بازپرس ملازمیان بررسی و در نهایت دستور شناسایی متهم در حالی صادر می‌شود که معلوم شد فردکلاهبردار حدود 180میلیون ضمانت در قبال وامی که اصلاً در کار نبود از طعمه‌های خود دریافت کرده است.
تحقیقات پلیسی در این زمینه آغاز می‌شود. در ادامه یک زن جوان که با مرد کلاهبردار ارتباط داشت مورد شناسایی پلیس قرار می‌گیرد. اما زن جوان در بازجویی‌ها مدعی می‌شود که من هم طعمه کلاهبرداری‌های او شده‌ام. او با من در شبکه‌های اجتماعی آشنا و با وعده ازدواج به من نزدیک شد. زن جوان ادامه داد: نه‌تنها او با من ازدواج نکرد بلکه بیش از 15 میلیون‌تومان هم از حساب بانکی من به بهانه پرداخت وام برداشت کرد و پس از آن دیگر ناپدید شد.
ردزنی‌های فنی پلیس ادامه داشت تا اینکه پیگیری یکی از سرنخ‌ها به شهر شیراز رسید و مشخص شد راننده آمبولانس در آن شهر مخفی شده است.
به واسطه همین اطلاعات بود که نیابت قضایی صادر و متهم در مخفیگاهش دستگیر شد.
وی پس از آنکه به مشهد منتقل شد، در شعبه 201 بازپرسی اتهام کلاهبرداری، خیانت در امانت و جعل به او تفهیم و با صدور قرار 5 میلیارد ریالی راهی زندان شد. رسیدگی به پرونده باتوجه به احتمال افزایش شکات همچنان در دستگاه قضایی ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.