نایب رئیس جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که تحرکات اخیر اعضای دفتر سیاسی این جنبش دو دلیل اصلی دارد که همان تحقق آشتی و وحدت ملی و شکسته شدن محاصره ظالمانه باریکه غزه هستند.

عاروری: حماس سعی در تحقق آشتی و وحدت ملی و لغو محاصره غزه را دارد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، صالح عاروری در سخنرانی خود در نشست جنبش حماس با دیگر گروه ها و شخصیت های برجسته فلسطینی در شهر غزه تصریح کرد که این جنبش تمام تلاش خود را برای تحقق آشتی و وحدت ملی به کار می گیرد و امیدوار است که طرف های دیگر فلسطینی هم در این مسیر گام بردارند.

وی افزود: ما خواستار برگزاری نشست هایی به منظور تحقق آشتی ملی می شویم و هر بار از سوی طرف های دارای حسن نیت به همکاری فرا خوانده شویم، موافقت می کنیم.

عاروری با تاکید بر جدیت حماس در زمینه وحدت ملی و درک این مساله که وحدت تنها راه مقابله با توطئه های دشمن و تحقق دستاوردهای جدید است، خاطر نشان ساخت که شیوه مبارزاتی که همه ما بر آن تاکید داریم، باعث تحقق دستاوردهای مطلوبی خواهد شد، اما در صورتی که به صورت جدا از هم عمل کنیم، تلاش هایمان به هدر خواهد رفت.

این عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تصریح کرد که نمی توان از آشتی، وحدت ملی، پایان دادن به شکاف داخلی و توافق بر روی برنامه ملی یکپارچه به منظور مقابله با رژیم صهیونیستی و خطرات پیش روی مساله فلسطین چشم پوشی کرد و آنها را کنار گذاشت.

وی در ارتباط با محاصره باریکه غزه هم تاکید کرد که حماس در عرصه های مختلف تلاش می کند و در قالب معادلات منطقه و منافع و برنامه ها با تمامی طرف ها همکاری می کند تا زمینه لغو محاصره غزه فراهم شود.

عاروری همچنین اعلام کرد که دلیل اعمال محاصره غزه، موضع قهرمانانه این منطقه در آزاد سازی خود بر خلاف میل رژیم صهیونیستی و با استناد به قدرت مقاومت، شهدا، قهرمانان و مبارزان فلسطینی است.

تظاهرات های حق بازگشت

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس در بخش دیگری از سخنان خود به تظاهرات های حق بازگشت و لغو محاصره غزه اشاره و تاکید کرد که این تظاهرات ها به جهانیان نشان داد که فلسطین فراموش شدنی نیست و حقوق ما از بین نخواهد رفت و این در حالی است که صهیونیست ها سعی می کنند خودشان را متقاعد کنند که این سرزمین متعلق به آنهاست.

وی افزود: تظاهرات های حق بازگشت به آنها اعلام کرد که شما جایی در این سرزمین ندارید و فلسطینیان با حضور در نزدیکی موانع مرزی به جهانیان اعلام کردند که «ما حقمان را از یاد نخواهیم برد و دیر یا زود به آن دست پیدا خواهیم کرد.»

صالح عاروری تصریح کرد که این تظاهرات ها از بدترین کابوس های رژیم صهیونیستی هستند و به آنها یادآوری می کنند که آنها غاصب این سرزمین هستند و این سرزمین متعلق به آنها نیست و آنها جایی در آن ندارند.

وی افزود: تاثیر این تظاهرات ها در عرصه فلسطینی، عربی و اسلامی و حتی بین المللی بسیار زیاد بود و باعث شکسته شدن توطئه ها شد.

این عضو برجسته دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که این جنبش و تمامی طرف های فلسطینی به منزله یک بافت واحد و برادر هستند و اهداف راهبردی دراز مدتی را دنبال می کنند و ان شاء الله به آنها دست پیدا خواهند کرد.

وی افزود: غزه پایگاه ملی فلسطین و پایگاه مقاومت در برابر متجاوزات در طول تاریخ بوده و است و ما می خواهیم گام اول را در غزه برداریم و با عزت و کرامت به سرتاسر فلسطین بازگردیم.

معامله قرن

عاروری در پایان به طرح موسوم به "معامله قرن" اشاره کرد و خاطر نشان ساخت که ما ترسی از تصویب این طرح از سوی ترامپ نداریم، اما باید موضع یکپارچه ای اتخاذ کنیم و به حق کامل ملت فلسطین در این زمینه پایبند باشیم و ضمن آمادگی برای دفاع، اجازه اجرایی شدن هر گونه توطئه ای علیه مساله فلسطین را ندهیم.

وی افزود: ملت ما با جدیت از آرمان خودش دفاع می کند و ارزشمندترین دارایی های خود را در راه آن نثار می کند و شهدایی که ملت فلسطین در این راه تقدیم کرده است، عصاره این ملت و تاج سر و مایه عزت ما بوده اند.

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس در پایان خاطر نشان ساخت که مساله فلسطین در سایه تلاش های جدی برای حذف آن، مرحله سخت و دشواری را پشت سر می گذارد، اما این مساله هرگز از یادها نخواهد رفت و فجایعی که آرمان فلسطین در طول تاریخ با آنها مواجه بوده است، بزرگتر از منازعات میان ملت هاست و هویت ثابت و آشکاری دارد و نمی توان آنرا تحریف کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.