قدس آنلاین: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: سازمان های مردم نهاد یکی از ظرفیت هایی هستند که می توانند در حوزه سلامت ورود پیدا کنند و به ارتقای سلامت جامعه کمک کنند.

استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در حوزه بهداشت و سلامت

به گزارش قدس آنلاین، محمد رحیم نوروزیان در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان  با بیان اینکه  وضعیت آلودگی هوا در مشهد نامناسب است اظهار داشت: در سال جاری مشهد ۱۷ روز هوای پاک، ۱۰۵ روز هوای سالم، ۱۵ روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و ۳ روز هوای ناسالم برای همه افراد را تجربه کرده است  و لازم است با رویکرد تمرکز بیشتر تصمیم گیران، توسط علوم پزشکی لیستی از بیماری های ناشی از آلودگی هوا در استان و بویژه مرکز استان تهیه و به کارگروه مربوط به کنترل آلودگی هوا ارائه شود.

وی افزود: سازمان های مردم نهاد حوزه سلامت باید به کمک متولیان امر آمده و از طریق فرهنگ سازی استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به کاهش آلودگی هوا کمک کنند.

 معاون استاندار با بیان اینکه در مشهد روزانه ۸۰ تن پسماند پلاستیکی نرم و سخت تولید می شود گفت: می توان با جایگزین نمودن کالاهایی با پایداری مصرف بالاتر نظیر ظروف  شیشه ای و استفاده از ظروف زیست تخریب پذیر با بافت گیاهی به کاهش تولید و استفاده از پلاستیک کمک کرد.

وی افزود: از طریق کارگروه به کلیه دستگاه های اجرایی محدودیت استفاده از ظروف پلاستیکی و عدم استفاده از بطری های آب معدنی ابلاغ شود.

وی تصریح کرد: در زمینه کاهش مصرف پلاستیک نیز باید کار تشویقی و تبلیغی انجام شود و سازمان های مردم نهاد در این حوزه نیز می توانند موثر واقع شوند.

نوروزیان ورزش را یکی از عوامل موثر بر سلامت افراد دانست و افزود: دستگاه های اجرایی که دارای سالن های ورزشی اختصاصی هستند  مکلفند برنامه استفاده از این سالن ها را اعلام کنند. کارگروه با کمک اداره کل ورزش و جوانان وضعیت را پایش و رصد کند و برای زمان های خالی برنامه ریزی شود تا دیگر کارکنان دستگاه ها یا عموم مردم بتوانند از این سالن ها استفاده کنند

معاون استاندار در پایان ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد شهید صارمی گفت: خبرنگاران شعله های فروزانی هستند که آگاهی و آزادی را به جامعه می بخشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.