شهرکرد- به همت ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و مدیریت روابط عمومی این دانشگاه مراسم تجلیل از خبرنگاران فعال و برتر در حوزه سلامت ظهر امروز در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد روز چهارشنبه ۱۷ مرداد از فعالان مطبوعات و رسانه در حوزه سلامت و بهداشت تجلیل بعمل آورد.

ارسلان خالدی فر در ابتدای این مراسم ضمن گرامیداشت ۱۷ مرداد و روز خبر نگار گفت: خبرنگاران طلایه داران جبهه آگاهی، چشم بینا و زبان گویای مردم هستند که در برابر هجمه ها و تهاجم فرهنگی دشمنان از آرمانهای اسلام و انقلاب اسلامی دفاع و حراست می کنند، لذا خبرنگاران در حفظ وحدت و یکپارچگی نقش بی مانند و موثری دارند.

خالدی فر در ادامه افزود: در عصر ارتباطات و گسترش رسانه ها خبرنگاران در آشکار ساختن حقایق نقش موثری دارند و در دنیای امروز که رسانه ها و مطبوعات رکن چهارم دموکراسی هستند نقش و جایگاه خبرنگاران در جامعه بیشتر نمایان می شود که این جایگاه رفیع و قابل احترام است.

در ادامه سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت استان گفت:وظیفه اصلی حوزه سلامت از بهداشت در جامعه آغاز و مسیر حوزه سلامت ابتدا از بهداشت جامعه می گذرد.

جزایری با اشاره به مهمترین مسائل در حوزه بهداشت افزود: عوامل خطر سلامت که به ۳ حوزه عوامل خطر رفتاری شامل رژیم غذایی ناسالم،مصرف دخانیات، مصرف الکل، عوامل خطر بیولوژیک شامل فشار خون بالا ، چاقی و دیابت می شود و عوامل محیطی که شامل پرتوها و عوامل خطر ساز انسان ساز می شود از مهمترین مسائل در حوزه بهداشت فردی و جامعه می باشد که با حذف این عوامل و رعایت رژیم های غذایی ۸۰ درصد از عوامل بیماری های قلبی و دیابت و ۴۰ درصد از سرطان ها را کاهش دهیم.

وی با اشاره به شاخص های حوزه سلامت گفت: راه اندازی سامانه سیب و سیستم یکپارچه سلامت یکی از اقدامات مهم در حوزه سلامت بوده است که تا کنون ۹۴۰ هزار نفر در این سامانه ثبت نام شده اند .

شایان ذکر است، در پایان این مراسم از خبرنگاران و فعالان رسانه در حوزه سلامت تجلیل شد، همچنین از خبرنگاران روزنامه قدس و خبرگزاری قدس آنلاین نیز با اهداء هدیه و لوح تقدیر تجلیل بعمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.