امروز در بازارهای جهانی، قیمت طلا با تضعیف دلار ۳.۲ دلار افزایش یافت و هر اونس به قیمت ۱۲۱۳.۷۰ دلار به فروش رفت.

افزایش ۳ دلاری قیمت طلا در بازار جهانی

به گزارش قدس آنلاین، امروز در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا با ۳.۲ دلار افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت ۱۲۱۳ دلار و ۷۰ سنت معامله شد.

قیمت فلز زرد امروز در کمترین زمان به قیمت ۱۲۱۱ دلار و ۹۰ سنت و در بیشترین زمان به قیمت ۱۲۱۴ دلار و ۷۰ سنت به فروش رفت.

قیمت این فلز گرانبها امروز نسبت به یک ماه گذشته ۴۳.۵ دلار و نسبت به یکسال گذشته ۴۷ دلار با کاهش همراه شد.

در سایر فلزات گرانبها هم نقره ۴ سنت رشد داشت و هر اونس از این فلز به قیمت ۱۵.۳۸ دلار به فروش رفت فلز گرانبهای پالادیوم هم کاهش ۶ دلاری را تجربه کرد.

خبرگزاری رویترز نوشت: قیمت طلا امروز یک درصد رشد کرد چرا که ارزش دلار تحت تاثیر تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین کاهش یافت.

امروز ارزش دلار در برابر یوان با کاهش همراه شد و سبب شد تا قیمت طلا در بازارهای جهانی بالاتر برود.

زمانی که ارزش دلار پایین میاید خرید طلا با دیگر ارزها را ارزانتر میسازد بنابراین تقاضا افزایش یافته و قیمت را در بازارهای جهانی بالا می‌برد.

ایالات متحده آمریکا سه‌شنبه (بامداد چهارشنبه به وقت تهران) طرح اعمال تعرفه وارداتی بر ۱۶ میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی را نهایی کرد. 

«دفتر  نمایندگی تجاری ایالات متحده» در بیانیه‌ای فهرستی از نزدیک به ۱۶ میلیارد دلار محصولات مشمول تعرفه وارداتی از چین منتشر کرده است.

مطابق این بیانیه، محصولات اعلام‌شده مشمول ۲۵ درصد تعرفه بیشتر خواهند شد و «اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده» از روز ۲۳ اوت (اول مردادماه) تعرفه‌های گمرگی جدید را روی آنها اجرا خواهد کرد.

واشنگتن، این اقدام را «پاسخ آمریکا به روش‌های غیرمنصفانه چین در زمینه سرقت مالکیت معنوی آثار آمریکایی، و انتقال غیرقانونی فناوری های آمریکایی به شرکت های چینی» تعبیر کرده است. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.