ایلام - رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان ایلام گفت: بر اساس تجربیات دنیا( بویژه ایالات متحده آمریکا ) از سال ۱۳۷۰ دانشگاه علمی کاربردی در ایران آغاز به کار کرد و زمینه ایجاد این دانشگاه در استان ایلام از سال ۱۳۸۴ فراهم شد.

تحصیل ۴۶۰۰ دانشجو در ۱۳ مرکز علمی کاربردی ایلام

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اسفندیار محمدی با بیان اینکه روسای قبلی این دانشگاه در استان( آقایان ناصری و مرادنژادی ) زحمات زیادی برای توسعه همه جانبه این دانشگاه متحمل شده اند، اظهار داشت: دانشگاه علمی کاربردی عَرضه محور نیست و تقاضا محور است.

وی با اشاره به اینکه تمام کشورهای دنیا به مبحث تقاضا محور بیش از پیش اهمیت می دهند، افزود: در سطح دانشگاه های علمی کاربردی کشور بیش از ۵۵۰ هزار نفر مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان ایلام با بیان اینکه در سطح مراکز علمی کاربردی استان ۴ هزار و ۶۰۰ نفر به تحصیل اشتغال دارند، بیان داشت: دو هزار و ۶۰۰ نفر در مقطع کاردانی و دو هزار نفر نیز در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

"اسفندیار محمدی" با اشاره به اینکه تا کنون قریب ۲۹ هزار نفر از طریق مراکز علمی کاربردی استان در رشته های مختلف مهارت و علم آموزی داشته و فارغ التحصیل شده اند، یادآور شد: قریب ۱۱۰۰ مدرس با تحصیلات کارشناسی ارشد و دکتری در مراکز این دانشگاه در سطح استان تدریس و همکاری دارند.

وی ببا بیان اینکه به فارغ‌التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی وام ۵۰ میلیون تومانی پرداخت می‌شود، خاطرنشان ساخت: در تلاش هستیم تا برای کیفی سازی مراکز علمی کاربردی استان؛ بیش از پیش بر بعد نظارتی، بازرسی و پیگیری های مان بیفزائیم و مهارت آموزی را تعمیق بخشیم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان ایلام با اشاره به اینکه رشته های دانشگاه های علمی کاربردی بر اساس نیاز و تقاضای جامعه هدف، تدوین و تداوم می یابند، تصریح کرد: امیدواریم که با رایزنی و اخذ مجوزهای لازم؛ زمینه ادامه تحصیل فارغ التحصیلان مراکز علمی کاربردی در مقطع کارشناسی ارشد در استان را هم فراهم کنیم.

گفتنی است؛ دکتر" اسفندیار محمدی" رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان ایلام در پایان این مصاحبه و نشست خبری، با سعه صدر  و صراحت؛ به سئولات متنوع خبرنگاران پاسخ گفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.