قدس انلاین-رضا طلبی: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: در صورت رفع برخی از موانع قسمتی از فاز ٢ خط سه بی ارتی تا پایان امسال به بهرداری خواهد رسید.

افتتاح قسمتی از مسیر خط سه بی آرتی تا پایان سال/تکذیب اختلاف در اجرای این طرح

وحید برکچی با حضور در تحریریه قدس انلاین با بیان این خبر افزود: اجرای این مسیردر دستور کار قرار دارد و تلاش می کنیم با رفع موانع آن را اجرا کنیم.

وی ضمن تکذیب برخی شایعات مبنی بر وجود اختلاف در اجرای این طرح بین شهرداری و برخی سازمان ها همچون فرمانداری افزود: چون این پروژه یک سری تبعات اجتماعی دارد و ساکنین وکسبه مجاور این پروژه مدعی هستند دچار آسیب می شوند یک سری طرح های مهندسی همچون ایجاد باراندازهای متعدد و جانمایی پارکینگ را دردستور کار قرار داده ایم به طوری که در ابتدای بلوار شهید کریمی پارکینگی را در نظر گرفته ایم که در حال تکمیل است و ظرف سه الی چهار ماه آینده حداقل یک طبقه آن به بهره برداری می رسد و شهروندان و زائرانی که تمایل به انجام خرید یا تشرف به حرم مطهر را داشته باشند می توانند از این پارکینگ استفاده نمایند.

برکچی با بیان این نکته که خط ۳ بی. آر. تی شرقی‌ترین نقطه مشهد رابه غربیترین نقطه شهر متصل میکند و باید بپذیریم که بخش قابل توجهی از سفرهای شهری به حرم مطهر رضوی توسط این خط انجام می‌شود، وی اظهار داشت: سعی داریم با تقویت پارکینگ ها و یک سری زیرساخت هایی نظیر آن، این طرح را اجرایی کنیم زیرا با توسعه این سیستم می‌توان در جهت افزایش رفاه عمومی، کاهش آلودگی هوا و کاهش اتلاف وقت و انرژی گام‌های مثبتی برداشت اگرچه در این بین کسبه این منطقه ادعا دارند با اجرای کامل این خط چون امکان پارک حاشیه ای از مردم گرفته می شود دچار مشکلات اجتماعی و اقتصادی می شوندکه تلاش می‌ کنیم از بار این آسیب‌ها کاسته شود.

وی در ادامه افزود: اگرچه طبق استاندارد اتوبوس ها بعد از ده سال باید از ناوگان حمل و نقل عمومی خارج شوند اما متوسط عمر اتوبوس های شهر مشهد شش ونیم سال است که این عدد سال قبل هفت و نیم بود اما پس از پیوستن ۱۵۵ دستگاه اتوبوس که در اواخر سال گذشته به ناوگان حمل ونقل عمومی مشهد افزوده شدند این عدد کاهش پیدا کرد. همچنین در حال حاضر نیز پیگیر هستیم که با افزودن دستگاه های جدید این عدد را کاهش دهیم و با تجهیز برخی اتوبوسهای ناوگان که در خطوط کم تردد که فاقد کولر هستند به وسایل سرمایشی رفاه بیشتر را برای شهروندان ایجاد نماییم.

برکچی تصریح کرد: وضعیت خط سه قطار شهری نیز ازیک سمت در میدان جانباز در حال حفاری است و از یک سمت نیزدر خیابان های اطراف حرم مطهر از باب الجواد عبور کرده و به سمت ترمینال در حال حفاری است و اولویت اجرایی ما این است که بتوانیم قسمتی از این مسیر را همچون مسیر دو قطار شهری زودتر به افتتاح و بهره برداری برسانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.